Har en Uponor push 23A kopplad till ett golvvärmesystem på övervåningen i huset. I det övriga huset är det radiatorer.
Från termostaten går det ett kapillärrör som avslutas med en kapillärkropp (heter det så?). Av en händelse så såg jag en bild på en likadan push där kaillärröret är kopplat in i röret. Min hänger fritt i luften. Se bild hur jag tror att det ska se ut. Inser att kapillärröret ska känna av temperaturen på vattnet i golvvärmekretsen och styr öppning och stängning av termostaten. Som det ser ut nu bör den öppna och stänga termostaten beroende på vad det är för temperatur på omgivande luft.
Hur monterar jag in kapillärröret? Behöver jag någon addapter för att montera?
Bild hur jag tror att det ska se ut.
Bild där jag tror att kapillärröret ska in.
Bild uppifrån där kapillärröret ska in.
Från termostaten går det ett kapillärrör som avslutas med en kapillärkropp (heter det så?). Av en händelse så såg jag en bild på en likadan push där kaillärröret är kopplat in i röret. Min hänger fritt i luften. Se bild hur jag tror att det ska se ut. Inser att kapillärröret ska känna av temperaturen på vattnet i golvvärmekretsen och styr öppning och stängning av termostaten. Som det ser ut nu bör den öppna och stänga termostaten beroende på vad det är för temperatur på omgivande luft.
Hur monterar jag in kapillärröret? Behöver jag någon addapter för att montera?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bild hur jag tror att det ska se ut.
Logga in
Skapa konto
Bild där jag tror att kapillärröret ska in.
Logga in
Skapa konto
Bild uppifrån där kapillärröret ska in.
Liknande trådar
-
Uponor UP15-14B golvvärmepush låter förskräckligt!
Värme allmänt -
Hjälp! UPONOR push 12 El som ej ger värme
Värme allmänt -
Reservdelsshunt Uponor ElPush 12 (Stockholm Söderort)
Säljes, Uthyres & Skänkes -
Knas med Uponor push12 - dags för en Fluvia?
Värme allmänt -
Uponor Push 23A eller enkel shuntventil
Värme allmänt