Hej!
En av mina termostater har gått sönder och jag vill ersätta den med en ny.
DOCK verkar Uponor Control System och det nya Uponor Smart Matrix ej vara kompatibla med varandra och jag lyckas inte riktigt hitta rätt reservdelar och söker därför hjälp med detta.
Någon som har något tips på dessa eller på potentiella ersätta som fungerar?
Värmen tycks för övrigt fungera i det rummet som den trasiga sitter i, dock så gissar jag på att den kör full flås hela tiden dygnet runt utan termostatfunktionen såklart...
En av mina termostater har gått sönder och jag vill ersätta den med en ny.
DOCK verkar Uponor Control System och det nya Uponor Smart Matrix ej vara kompatibla med varandra och jag lyckas inte riktigt hitta rätt reservdelar och söker därför hjälp med detta.
Någon som har något tips på dessa eller på potentiella ersätta som fungerar?
Värmen tycks för övrigt fungera i det rummet som den trasiga sitter i, dock så gissar jag på att den kör full flås hela tiden dygnet runt utan termostatfunktionen såklart...
Hej! Det var snällt!M mes skrev:
Dock så fick jag tag på två stycken nya från en VVS-butik 10 mil bort. Jag köpte en extra för att ha i reserv, lika bra om det nu händer mer kring detta.
Men tack ändå!
Hmm, nu jag har råkat ur för samma sak. En t-55 har plockat ner skylten och vet inte vilken termostat jag kan ersätta den med. Trist att behöva byta ut hela systemet om fler ska lägga av. Har 16 stycken i huset....
Gör som jag:
Kolla runt på tradera. Blocket.
Hör med diverse VVS-firmor inom de närmaste tio milen.
jag hittade en VVS-firma som hade termostater hemma så jag köpte två stycken så jag har en i reserv. Var lätt att byta.
Kolla runt på tradera. Blocket.
Hör med diverse VVS-firmor inom de närmaste tio milen.
jag hittade en VVS-firma som hade termostater hemma så jag köpte två stycken så jag har en i reserv. Var lätt att byta.
Jag har 6 st t55 att sälja.