Hej!

En av mina termostater har gått sönder och jag vill ersätta den med en ny.

DOCK verkar Uponor Control System och det nya Uponor Smart Matrix ej vara kompatibla med varandra och jag lyckas inte riktigt hitta rätt reservdelar och söker därför hjälp med detta.

Någon som har något tips på dessa eller på potentiella ersätta som fungerar?

Värmen tycks för övrigt fungera i det rummet som den trasiga sitter i, dock så gissar jag på att den kör full flås hela tiden dygnet runt utan termostatfunktionen såklart...

• Gilla
Henrikoh
  • Laddar…
Det säljs fortfarande reservdelar även om det kanske inte är lagervara. Likaså kan tradera vara ett tips att kolla in

Hej
Fick du tag i någon ny termostat? Annars har jag 2st liggandes över som du kan få för en billig peng Två oanvända Uponor termostatförpackningar T-55 Radio, staplade på en svart bakgrund med cirkulära mönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

M mes skrev:
Hej
Fick du tag i någon ny termostat? Annars har jag 2st liggandes över som du kan få för en billig peng[bild]
Hej! Det var snällt!

Dock så fick jag tag på två stycken nya från en VVS-butik 10 mil bort. Jag köpte en extra för att ha i reserv, lika bra om det nu händer mer kring detta.

Men tack ändå!

Hej!
Jag råkade springa på den här tråden i googlandet och har råkat ut för samma problem.
Finns termostaterna till salu så köper jag gärna dem.

J josven skrev:
Hej!
Jag råkade springa på den här tråden i googlandet och har råkat ut för samma problem.
Tyvärr de blev sålda ganska omgåend

Hmm, nu jag har råkat ur för samma sak. En t-55 har plockat ner skylten och vet inte vilken termostat jag kan ersätta den med. Trist att behöva byta ut hela systemet om fler ska lägga av. Har 16 stycken i huset....

• Gilla
ingeklevmar
  • Laddar…
Gör som jag:

Kolla runt på tradera. Blocket.

Hör med diverse VVS-firmor inom de närmaste tio milen.

jag hittade en VVS-firma som hade termostater hemma så jag köpte två stycken så jag har en i reserv. Var lätt att byta.

• Gilla
Dellbrant
  • Laddar…
E eriksberger skrev:
Hmm, nu jag har råkat ur för samma sak. En t-55 har plockat ner skylten och vet inte vilken termostat jag kan ersätta den med. Trist att behöva byta ut hela systemet om fler ska lägga av. Har 16 stycken i huset....
Jag har ett gäng t-54 som du kan få köpa :)

Redigerat:
J josven skrev:
Hej!
Som jag skrev till eriksberger så har jag ca 10 st till salu

N noone70 skrev:
Jag köper gärna! Kanske slår till med två...
Hur kan vi styra upp detta?

hej Noone

jag kan ta 4st om du har kvar.
Mvh
Tony

Henke_2017 Henke_2017 skrev:
Hej! Det var snällt!

Dock så fick jag tag på två stycken nya från en VVS-butik 10 mil bort. Jag köpte en extra för att ha i reserv, lika bra om det nu händer mer kring detta.

Men tack ändå!
Hej

Vilken butik köpte ni Uponor termostat T54??
Skulle behöva några stycken..

N noone70 skrev:
Har du någon kvar så är jag intresserad!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.