562 läst · 6 svar
562 läst
6 svar
Underspänningsskydd laddbox
Renoveringsnovis
· Eskilstuna
· 34 inlägg
Jag har fått en elbil som tjänstebil och ska nu installera en laddbox hemma (vi skippar diskussionen om att arbetsgivaren borde stå för den - det är ett annat ämne). Och har beställt en Schneider EVH4S11NC med lastbalansering - enkel att installera och jag har korrekt behörighet då jag jobbat som elektriker.
MEN laddboxen kräver en extern underspänningsbrytare och jag fattar verkligen NOLL av hur jag installerar en sådan eller vilken jag ska köpa?
MEN laddboxen kräver en extern underspänningsbrytare och jag fattar verkligen NOLL av hur jag installerar en sådan eller vilken jag ska köpa?
Är det inte bara ett sånt här man klickar fast på dvärgbrytaren
https://www.ahlsell.se/products/el/...enter/ovriga-tillbehor-normprodukter/2112441/
https://www.ahlsell.se/products/el/...enter/ovriga-tillbehor-normprodukter/2112441/
Renoveringsnovis
· Eskilstuna
· 34 inlägg
Moderator
· Stockholm
· 52 319 inlägg
Låter som det kan vara något från installationsmanualen?GK100 skrev:
Googlade manualen:
"Install a Undervoltage release (MNx) as described in the wiring diagram (section "Wiring", page 8) to increase operator safety with IEC 61851-1."
Jag vet inte vad IEC 61851-1 betyder här?
Ja det är ju standard för laddutrustningar så långt är det ju i linje. Men om boxen inte har vettig relä/kontaktorfunktion så något ytterligare skulle krävas bör de vara sämre än det norska exemplet. Sen bör det vara någon missuppfattning eller öbersättningsfel etc om en extern utlösare bara triggad av underspänning skulle tillföra något väsentligt.
Vi får söka manualen och se lite mer av det.
Vi får söka manualen och se lite mer av det.
Liknande trådar
-
Eease laddbox utan kontakt
Laddboxar & Elbilar -
Hur fungerar relationen: elbil, laddbox, elleverantör ?
Elavtal, elpriser & elförbrukning -
Laddbox med bra stöd för prisoptimering
Laddboxar & Elbilar -
Någon som vet nått om Malmbergs evon one laddbox?
Laddboxar & Elbilar -
Laddbox för offentlig laddning.
Laddboxar & Elbilar