Hej!

Förra veckan flyttade vi in i ett helt nybyggt hus. Det är inte vi själva som byggt det utan vi har köpt det från privatpersonen som initialt byggde det åt sig själv.

Slutbesiktningen gjordes utan anmärkningar men nu när vi har flyttat in har vi märkt att fogarbetet i badrummen inte är så bra. Det är hål både vid ett fönster men även inne i duschen.

Vad tycker ni att vi ska göra åt det här?
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

image.jpg
Skapa konto

image.jpg
Skapa konto

Enklast är väl att fylla i fogen bara ? :)

Är det inget underliggande som är skadat så är det ju bara kosmetiskt, men det kan ju vara bra att fylla i så det inte kommer massa smuts i det...

Vet inte om man skall ha mjukfog mellan vägg golv egentligen dock (beror nog lite på vilken konstruktion man har iofs)

/K

Så det räcker att göra det? Man är inte orolig för underliggande skador?

Har märkt att det spruckit lite i vissa skarvar i övriga rum? Hur vet man att det inte är det som har hänt här och att våtrumsskiktet är skadad?

Jättetacksam att du tar dig tid att svara 😉

Mjukfogen (silikonet?!?) sitter vid fönstret.

Det är ju bara missar vid fogning, inget att få panik över. Att det spricker lite i övriga rum är vanligt vid nybyggen.

• Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
Tack, nu blev jag mycket lugnare! Såg framför mig hur vi behövde göra om båda badrummen 🙈

elinse skrev:
Tack, nu blev jag mycket lugnare! Såg framför mig hur vi behövde göra om båda badrummen 🙈
Nej sådana där småskador är inte ovanligt, finns det inga andra tecken på att det är felbyggt så är det nog inget att oroa sig för, men som sagt kan vara bra att fylla i med lite mer fog så det inte sätter sig smuts i det som ser fult ut

/K

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.