Efter en reklamation pga vattenskada i bänkskiva pga dåligt limmad ho har vi nu fått ny skiva och diskho från ikea där montering ingick. Denna installerades i tisdags .

Nu känner jag en upphöjnad under laminaten vid kanten på diskhon😩 ikeas nya lösning med de underlimmade hoarna var jag skeptisk till från början pga kanten där de lätt kan samlas vatten, vi har dock varit supernoga med att torka där.

Fler som haft problem?

• Närbild på en diskho monterad under en bänkskiva som visar en upphöjd kant vid laminatet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
B Bellibong skrev:
Efter en reklamation pga vattenskada i bänkskiva pga dåligt limmad ho har vi nu fått ny skiva och diskho från ikea där montering ingick. Denna installerades i tisdags .
Dåligt! Och bra! Men ganska dåligt sammantaget, grejor skall funka.
B Bellibong skrev:
😩 ikeas nya lösning med de underlimmade hoarna var jag skeptisk till från början pga kanten där de lätt kan samlas vatten
Ja det kan rimligen varken vara den mest praktiska eller mest driftsäkra konstruktionen
B Bellibong skrev:
Fler som haft problem?
Antagligen.

Fast vi som har hela rostfria diskbänkar vet att de fungerar utmärkt länge. I alla fall 100år. De är oxo mycket praktiska.

Så det är en fråga om avvägningar här. Mellan: Snyggt, funktionellt, hållbart, prisnivå, tålighet och så vidare. Dessutom påverkar det såklart hållbarheten hur man använder den, samt hur ofta.

Denna lösning har kanske sin främsta styrka i snyggheten?

• Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.