Hej.
Jag har en Ulma TC 2000 pelletsbrännare. Efter att den blivit full med aska står det "Överhettning" i displayen. Detta har hänt tidigare när jag har väntat för länge att aska ur. Tidigare har den dock startat när jag kört igång den igen.
Åtgärd:
Brutit strömmen
Askat ur
Slagit på strömmen
Det kommer bara upp "Överhettning" igen och jag kommer liksom inte vidare i menyer.
Ulma har bra support men nu är det fredag kväll så de öppnar inte förrän måndag morgon.
Någon som råkat ut för detta och har något tips?
Jag har en Ulma TC 2000 pelletsbrännare. Efter att den blivit full med aska står det "Överhettning" i displayen. Detta har hänt tidigare när jag har väntat för länge att aska ur. Tidigare har den dock startat när jag kört igång den igen.
Åtgärd:
Brutit strömmen
Askat ur
Slagit på strömmen
Det kommer bara upp "Överhettning" igen och jag kommer liksom inte vidare i menyer.
Ulma har bra support men nu är det fredag kväll så de öppnar inte förrän måndag morgon.
Någon som råkat ut för detta och har något tips?
Kan inget om din brännare, men i min finns en optovakt som ser om det brinner eller inte, säger även till om det är för mycket aska. När min brännare inte ville starta efter ett stopp i skorstenen, var optovakten helt enkelt sotig, det var bara att torka av den.
I mitt fall är optovakten ett glasrör som sitter i ett rör som pekar in i pannans förbränningsrum.
I mitt fall är optovakten ett glasrör som sitter i ett rör som pekar in i pannans förbränningsrum.
Kanske står något nyttigt här : https://r.tapatalk.com/shareLink?ur...&share_tid=12763&share_fid=82689&share_type=t
överhettning?
överhettning?
Det räkte inte med att stänga av brännaren på On/Off utan man var tvungen att återställa med knappen 2 och 4. Sedan gick den som den skulle igen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder