Det enda som är godkänt är härdat glas eller lamellglas, det första inget bra , en repa så kan det explodera, det andra är segt som tuggummi och håller för en smäll. Jag har glas som är ca 2 m ( har inte mätt nu ) och ca 0,7 höga som hänger på vinklar nertill meden gummibit som mellanlägg, själva infästningen är av klämmtyp på 4 ställen och är lite klapp. Tänk på att en altan rör sig och då får inte glasen vara direkt tajta infästa.
Ja, jag har googlat lite, det billigaste jag hittade för l lamellglas var 875kr/kvm inkl polerade kanter. Det dyraste var 3000kr/kvm. Samma tjocklek.J jonaserik skrev:
Behöver runt 20kvm, så blir ju lite pengar.
Kolla med GlasNet i Kalmar. Har köpt från dom vid två tillfällen. Mycket info på hemsidan. Plus personlig hjälp vid behov. Har fungerat bra. De säljer fästen till glasen också.
montering av glasräcken är inte svårt. Det klarar du själv
montering av glasräcken är inte svårt. Det klarar du själv
Annars finns Interglas, då slipper man begära en offert. Bara att beställa det man vill ha.S Snickerick skrev:
https://interglas.se/shop/8-38-mm-413p.html
SE då till att et finns glapp om stolparna rörs mellan sommar och vinter, jag har trä i stolparna men vågade inte fräsa spår så jag monterade dom på annat sätt ,dom kan nu röra sig, Mörkt nu, kan lägga upp bilder i morgon..S Snickerick skrev:
Här ett par bilder som jag gjort, glaset är 8 mm lamell, i sidofästena finns ett skvalp på ca 2 mm , så det kan inte spänna när virket rör sig