193 läst · 6 svar
193 läst
6 svar
Tynga ned ett lätt bord
Hej!
Jag har ett något för lätt bord som jag skulle vilja tynga ned för att göra att det står stadigare. Det är inte aktuellt att fylla det med diverse tunga saker ovanpå bordet (det är ett litet skrivbord som alltså rör sig när jag skriver på tangenterna), så jag tänker om det går att fästa något på undersidan av skivan. Dock vet jag inte vad man skulle kunna använda sig av, som går att skruva fast och som samtidigt väger en del. Någon form av metall/fästbricka kanske, dock brukar dessa inte väga något direkt.
Tacksam för tips!
Jag har ett något för lätt bord som jag skulle vilja tynga ned för att göra att det står stadigare. Det är inte aktuellt att fylla det med diverse tunga saker ovanpå bordet (det är ett litet skrivbord som alltså rör sig när jag skriver på tangenterna), så jag tänker om det går att fästa något på undersidan av skivan. Dock vet jag inte vad man skulle kunna använda sig av, som går att skruva fast och som samtidigt väger en del. Någon form av metall/fästbricka kanske, dock brukar dessa inte väga något direkt.
Tacksam för tips!
skaffa en tjock plåt, borra några hål i o skruva underifrån. kan ju kolla en skrot som säljer järn. dock kan du få slipa o måla om den är rostig. annars ny plåt. alternativet som är billigt är trädgårdplattta, typ 30x30. men bygger ner 4-5cm
Medlem
· Blekinge
· 10 847 inlägg
Om det är så lätt att det rör på sig när du skriver på tangentbordet är det kanske tveksamt att skruva i.
En bild skulle hjälpa.
Enklast är kanske en hink med vatten som hänger med spännband under bordet.
En bild skulle hjälpa.
Enklast är kanske en hink med vatten som hänger med spännband under bordet.
Produkter som diskuteras: "spännband"

Spännband & remmar
Upptäck vårt sortiment av spännband och remmar, perfekt för att säkra last och utrustning under transport eller lagring. Vårt sortiment omfattar allt från lätta spännband för enklare uppgifter till tunga lastremmar för tyngre jobb.
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Minska ned plattsättning - Plantera träd och lavendel
Häckar, Buskar & Träd -
Golvvärmerör ned i platta vid renovering av 60-talshus
Värme allmänt -
Hur bygger jag ett plank som är lätt att montera och nedmontera?
Övrigt husrelaterat -
Gjuta nedsänkning i badrummet, platta på mark
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Takplatta som ligger på snedd (Bild)
Tak & Vind