Det gäller att ha bra med förvaringsutrymmen och avlastningsytor i tvättstugan. Men det är ventilationen som avgör om tvättstugan ska bli riktigt bra.

Du kan läsa artikeln här: Tvättstuga - planering och utformning

E
Skrivet av: Holger Wästlund

Bra punkter tycker jag. Får jag dessutom komplettera med en checklista när det gäller val av skåpluckor och andra snickerier i tvättstugan - det mesta med utgångspunkt från att det kan bli en hel del fukt i rummet: ? Låga underhållskostnader, träfaner kan t.ex. behöva bytas efter en tid, målade luckor kan man behöva måla om ? Lätt att hålla rent ? Ska inte slå sig i fukt och rumsvärme ? Ska passa ihop med det golv och de bänkskivor som man väljer ? Specialbeställd design eller standard ? Vill du att det du förvarar inne i skåpen ska exponeras eller inte? ? Vill du att skåpluckorna ska kunna förändras i framtiden genom att du t.ex. målar om dem. Går det att måla på det material som luckorna är gjorda av? Holger Wästlund

E
Skrivet av: Gäst

inte minst måste man ju tänka på att få rätt och bekväm belysning. Dra ny el, placering av eluttag. Be en fackman göra elen. /// m.m.

E
Skrivet av: Anne Larsson

Kondens eller frånluftstumlare? - vilket ska man välja om man har ett badrum på ca 5 m2. Är rädd för att med kondenstumlare blir luften bara fuktig och det tar lång tid att torka tvätten.
Känner någon till märket Hotpoint som Elgiganten säljer??

E
Skrivet av: Sören

Ja, jag känner till märket Hotpoint!

E
Skrivet av: Arne

För hus med självdrag gör en luftavfuktare susen. Tvätten är torr inom ett dygn. Att montera tvättmaskin och torktumlare på ett underskåp ger en bekväm arbetshöjd

E
Skrivet av: Marianne

Finns specialbänk att ställa tvättmaskin på för att få upp den i höjd,med korg under som man kan tömma tvätten i.

E
Skrivet av: hasse bergström

här tas se bara upp tatskikt och vad som ska vara i badrummet men stommen då cc avstånd på golv bjälkar och vägg reglar tacksam för svar hasse

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.