Hej,
Löste problemet för någon månad sedan genom att utföra dessa knep:
1. Dra ut sladden
2. Tömma vattnet & rensa filtret manuellt.
Men nu har det gått så långt att där inte går att göra något. Kan inte välja program, snurrar jag på ratten piper den och säger åt mig att jag inte kan välja program. Varje gång jag testar att starta tvättmaskinen säger den "Klar. Töm maskinen" sen går det inte att öppna dörren.
Där finns heller inget vatten kvar i trumman.
Har även testat att dra ut kontakten från dörrlåset men "nyckeln" blinkar fortfarande.
Med nyckeln menar jag som på bilden nedan & inte hänglåset.
Modellen är:
Tänkte fråga runt här inne för att se om någon varit med om något liknande och som kan ge tips. Har även pratat med support, men de kände inte till problemet och rekommenderade någon som kan felsöka problemet. Men är inte riktigt beredd att betala minst 2.000kr i reparation för en maskin som är 5-8 år gammal.
Kan lika gärna köpa en ny med tanke på att det är risk att något annat klyddar direkt efter.
Tack på förhand!
Löste problemet för någon månad sedan genom att utföra dessa knep:
1. Dra ut sladden
2. Tömma vattnet & rensa filtret manuellt.
Men nu har det gått så långt att där inte går att göra något. Kan inte välja program, snurrar jag på ratten piper den och säger åt mig att jag inte kan välja program. Varje gång jag testar att starta tvättmaskinen säger den "Klar. Töm maskinen" sen går det inte att öppna dörren.
Där finns heller inget vatten kvar i trumman.
Har även testat att dra ut kontakten från dörrlåset men "nyckeln" blinkar fortfarande.
Med nyckeln menar jag som på bilden nedan & inte hänglåset.

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Modellen är:
AEG Lavamat Ökokombi Plus L9WE95ÖKO
Tänkte fråga runt här inne för att se om någon varit med om något liknande och som kan ge tips. Har även pratat med support, men de kände inte till problemet och rekommenderade någon som kan felsöka problemet. Men är inte riktigt beredd att betala minst 2.000kr i reparation för en maskin som är 5-8 år gammal.
Kan lika gärna köpa en ny med tanke på att det är risk att något annat klyddar direkt efter.
Tack på förhand!
Googlade på :
reset AEG Lavamat Ökokombi Plus L9WE95ÖKO
och fick ett antal svar på olika varianter att resetta maskinen, dvs inte bara göra maskinen strömlös utan trycka in vissa knappar för att få maskinen att "nollställa" sig.
Kanske värt att testa
reset AEG Lavamat Ökokombi Plus L9WE95ÖKO
och fick ett antal svar på olika varianter att resetta maskinen, dvs inte bara göra maskinen strömlös utan trycka in vissa knappar för att få maskinen att "nollställa" sig.
Kanske värt att testa
Tack för hjälpen.Mats-S skrev:
Fick upp "E6H" efter att ha tryckt på knapparna man skulle.
Verkar vara värmeelementet och dörrlåset som strular.
Klicka här för att svara