Hej!
Någon som varit med om samma problem som jag fått med min tvättmaskin som kan peka mig åt rätt håll?

Tvättmaskinen är 6 år och har nu tyvärr slutat att centrifugera tvätten så den är dyngsur när programmet är avslutat. Började med att rengöra filter och har våtdamsugit och spolat igenom avloppsslangen med vatten, så nu är den tom.
Häller jag i en hink vatten i tom maskin så tömmer den ut vattnet om jag startar ett centrifugeringsprogram.
Men har jag tvätt i maskinen så snurrar den bara långsamt, lägger upp två videos på hur det ser ut med tvätt och hur den låter tom. Den stod still på 10 minuter de 5 minutrarna jag tittade på den sist, så känns inte som den vill gå vidare till nästa del av programmet.
 
A
A Appeman skrev:
Hej!
Någon som varit med om samma problem som jag fått med min tvättmaskin som kan peka mig åt rätt håll?

Tvättmaskinen är 6 år och har nu tyvärr slutat att centrifugera tvätten så den är dyngsur när programmet är avslutat. Började med att rengöra filter och har våtdamsugit och spolat igenom avloppsslangen med vatten, så nu är den tom.
Häller jag i en hink vatten i tom maskin så tömmer den ut vattnet om jag startar ett centrifugeringsprogram.
Men har jag tvätt i maskinen så snurrar den bara långsamt, lägger upp två videos på hur det ser ut med tvätt och hur den låter tom. Den stod still på 10 minuter de 5 minutrarna jag tittade på den sist, så känns inte som den vill gå vidare till nästa del av programmet.
Av ljudet att döma är det det vanliga trummlagerfelet på samsung, kostar runt 6.500.- att fixa beroende på hur mycket mer som gått sönder ofta går det hål i baljan och vatten stänker upp på kretskortet...
 
  • Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
Ajdå, det låter ju inte så kul :(
Är det värt att plocka isär den och hålla tummarna att det inte är värsta tänkbara eller är det bara bita i det sura äpplet?

Känns ju sådär att ta ut en servicetekniker om risken är att det blir så dyrt, maskinen kostade ju inte mycket mer
 
A
värsta tänkbara är att mer än baljan med lager behöver bytas, fortfarande en mycket hög reparationskostnad mints 3h arbete flera resor samt skrymmande frakt
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.