Vi har ett badrum med en gammal tvättbänk, ful plåt med ho och kran. Stil á la bilden.
Jag skulle vilja rycka ut den och placera en dusch där istället. Är det en möjlighet?
Vattenrören till kranen (kallt och varmt) måste väl gå att koppla om från bänken till en duschblandare, och jag förutsätter att det finns avrinning därunder
Några tips och/eller idéer?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag skulle vilja rycka ut den och placera en dusch där istället. Är det en möjlighet?
Vattenrören till kranen (kallt och varmt) måste väl gå att koppla om från bänken till en duschblandare, och jag förutsätter att det finns avrinning därunder
Några tips och/eller idéer?
Krilleman
Husspekulant Plumber
· Södermanland
· 16 476 inlägg
Krilleman
Husspekulant Plumber
- Södermanland
- 16 476 inlägg
Ja, ämnet duschblandare/duschmunstycken/duscshstänger är väldigt olika vad man tycker om.
Men en bra riktlinje är att köp blandare av något av dom större svenska märkena. Då finns det garanterat reservdelar (oftast lagerlagda på hylla) många år framöver!
Men en bra riktlinje är att köp blandare av något av dom större svenska märkena. Då finns det garanterat reservdelar (oftast lagerlagda på hylla) många år framöver!
Liknande trådar
-
Alternativ till släplist för duschdörr mot tvätthörna
Badrum -
Uttag till förbränningstoalett - höjd i duschrum.
El -
Rördragningsprofil till ikea duschvägg?
Badrum -
Hur renoverar man gammal toa till duschrum?
Badrum -
Blandad försäljning till vrakpriser efter renovering - kakel, duschvägg, golvvärme, kökssoffa, Lisabo skrivbord, löpband
Säljes, Uthyres & Skänkes