När min robotklippare dog förra sommaren var det detta forum som fick liv i den igen. Hoppas på repris nu när tvättmaskinen lagt av.
Oklar ålder då vi fick den vid husköp.
Har funkat som en kocka i 1,5 år. En dag var den bara svart, ingen felkod. Jag hade en teori om att det var lucklåset. Efter lite pillade m det och ett par smällar i dörren hoppade den igång. Lyckades köra två fulla program utan problem. Nästa dag var den svart igen.
Jag har kollat uttaget, och bytt ut till ett nytt lucklås men inget livstecken.
Hur kan jag avgöra om det är moderkortet el displayen eller nått helt annat?
Alla tips mottages tacksamt
Oklar ålder då vi fick den vid husköp.
Har funkat som en kocka i 1,5 år. En dag var den bara svart, ingen felkod. Jag hade en teori om att det var lucklåset. Efter lite pillade m det och ett par smällar i dörren hoppade den igång. Lyckades köra två fulla program utan problem. Nästa dag var den svart igen.
Jag har kollat uttaget, och bytt ut till ett nytt lucklås men inget livstecken.
Hur kan jag avgöra om det är moderkortet el displayen eller nått helt annat?
Alla tips mottages tacksamt
Å det var tråkigt att höra. De är ju dyra. Hm.. går det att testa på nått vis om det är det som krånglar? Känns jobbigt att köpa nytt om det inte skulle vara det. Kan en tekniker se det? Funderar på om det är värt att betala en felsökningsavgift för att utesluta andra fel..
Löste du detta problem? Jag har exakt samma symptom på min nu...B bergs skrev:
Fullständigt medveten om detta, behövde mest en indikering på prislapp för att avgöra om det ens var vettigt att lägga pengarna. Jag har inte hittat rätt del till min maskin på de vanligaste reservdelssidorna, så det krävs lite mer pill för att få fram. Nu fick jag iaf en hint då det kort som jag fick nummer på kostade 1700 kr...returen skrev:
normalt pris för jretskort är rnt 2000,- så det stämmer säkerthbokedal skrev:Fullständigt medveten om detta, behövde mest en indikering på prislapp för att avgöra om det ens var vettigt att lägga pengarna. Jag har inte hittat rätt del till min maskin på de vanligaste reservdelssidorna, så det krävs lite mer pill för att få fram. Nu fick jag iaf en hint då det kort som jag fick nummer på kostade 1700 kr...
Mkt pengar att chansa med men i mitt fall var det värt det. Maskiner har gått utan problem sen jag bytte för 4 år sedan.hbokedal skrev:Fullständigt medveten om detta, behövde mest en indikering på prislapp för att avgöra om det ens var vettigt att lägga pengarna. Jag har inte hittat rätt del till min maskin på de vanligaste reservdelssidorna, så det krävs lite mer pill för att få fram. Nu fick jag iaf en hint då det kort som jag fick nummer på kostade 1700 kr...