Försöker optimera lite utrymme nere i källaren och undrar ifall det går att ställa dessa två frysskåp på varandra istället för att ha båda på golvet? Finns det någon risk som jag missar om jag slänger upp det ena ovanpå det andra?
Kan ju kolla manualen vad den säger... men spontant så är de möjligen inte gjorda för att klara av lasten. Sen så tar en frys värme från inuti och skcikar ut den på baksidan. Därför behövs ventilationen där. Ställer du en ovanpå den andra så kommer effektiviteten, framförallt på den övre, att bli sämre. Speciellt då när båda kör samtidigt.
Men det sagt, om den bara klarar av lasten och du inte fyller och tömmer dem hela tiden så att de måste arbeta jämnt så bör det väl funka fint. Se till att det är bra ventilerat bara.
Men det sagt, om den bara klarar av lasten och du inte fyller och tömmer dem hela tiden så att de måste arbeta jämnt så bör det väl funka fint. Se till att det är bra ventilerat bara.
Det enda jag kan komma att tänka på är om någon av dem vibrerar så pass mycket att de riskerar att halka av, men det går ju att lösa genom att antingen lägga en matta eller liknande mellan dem eller ställa dem så att det står något bredvid dem som gör att det tar stopp.
(Men risken är nog tämligen låg, har haft en liknande uppställning i några år utan att det blev ett problem även om den ena av dem "brummade" rätt rejält ibland)
(Men risken är nog tämligen låg, har haft en liknande uppställning i några år utan att det blev ett problem även om den ena av dem "brummade" rätt rejält ibland)
absolut en rätt vanlig lösning tom att den ena är en kylmaphoto skrev:
Liknande trådar
-
Min och grannens klipparslinga - påverkar dom varandra?
Robotgräsklippare -
Få Shelly att kommunicera med varandra?
Belysning -
Vad är skilnad på färgen? Tycker de om varandra?
Färg, Måla & Tapetsera -
Hur dåligt är det att elementrören är för nära varandra?
Värme allmänt -
Två pumpar som motverkar varandra?
Värme allmänt