Hej,

är ute efter 2st färgkameror av bra kvalitet som klarar skymming. Jag vill ha en vid ytterdörren och en vid garaget. garaget ligger ungefär 30-40 meter från huset. Allt ska vara trådlöst och jag skulle vilja ha det kopplat till en mini-tv som jag kan ha på hela tiden. Finns det paket man kan köpa? Jag vill gärna satsa på bra grejor och inga teknik-magasinet prylar.

Tack på förhand.
 
Glöm minikameran.se om du skall ha bra kvalitet.

Är det tvunget att du skall ha färg? Färgkameror är mindre känsliga för ljus, dvs de får svårare att filma i skymning.

www.velleman.be kan du hitta schyssta grejor till vettiga priser. Även www.smartprodukter.com skall vara bra.
 
Rena skrev:
Glöm minikameran.se om du skall ha bra kvalitet.

Är det tvunget att du skall ha färg? Färgkameror är mindre känsliga för ljus, dvs de får svårare att filma i skymning.

På www.velleman.be kan du hitta schyssta grejor till vettiga priser. Även www.smartprodukter.com skall vara bra.
Men man kan ju inte beställa på vellaman och smartprodukter har ju samma grejer som minikameran fast till högre pris (och dessutom i norska kronor)? Vad grundar du ditt omdöme på?
 
Minikameran känns ändå som ett alternativ. Jag mailade dom och fick svar igår att denna vecka lanserar dom en produkt där man får 2st minikameror, 1 mottagare som kan växla mellan kamerorna med en liten fjärrkontroll ;D. Detta kostar 1995kr och det känns helt klart ganska prisvärt.

Jag vill kunna se vem som plingar på dörren innan jag öppnar och sen så skulle jag vilja kunna hålla koll utanför vårat garage.

Dock så skulle det vara trist om det är en dålig lågkvalitativ bild från kamerorna. Nån annan som använder någon kamera från www.minikameran.se ??
 
ProCam 2,4 GHz Wireless som är samma som "lillebror" kostar 990kr på netonnet
 
Jag syftar på vellemans och smartprodukters kameror som är gjorda att sitta utomhus och som har IR belysning som räcker mer än 2-3 meter som de gör på riktigt billiga kameror.
Men valet är upp till er. Köper man någon billig kommer man ångra sig!
 
brevik skrev:
Minikameran känns ändå som ett alternativ. Jag mailade dom och fick svar igår att denna vecka lanserar dom en produkt där man får 2st minikameror, 1 mottagare som kan växla mellan kamerorna med en liten fjärrkontroll  ;D. Detta kostar 1995kr och det känns helt klart ganska prisvärt.

Jag vill kunna se vem som plingar på dörren innan jag öppnar och sen så skulle jag vilja kunna hålla koll utanför vårat garage.

Dock så skulle det vara trist om det är en dålig lågkvalitativ bild från kamerorna. Nån annan som använder någon kamera från www.minikameran.se ??
Hej Brevik,

Jag beställde en Övervakare från minikameran för en vecka sedan som jag har i mitt garage (har haft inbrott tidigare). Är jättenöjd med kamera och programvara. Var inne på sidan precis och såg att Multimottagaren du nämner nu finns att beställa. Dock inget för mig då jag vill kunna spela in direkt på datorn!
 
Kanon!

Tack för svaret. Jag tror nog jag ska beställa.
 
Brevik:
Då kan du plocka bort det du skrev om att du inte ville ha Teknikmagasinetrprylar.
 
RoTe
Rena skrev:
Brevik:
Då kan du plocka bort det du skrev om att du inte ville ha Teknikmagasinetrprylar.
suck :(
 
Får man verkligen filma utan att informera personen som knackar på etc? Måste man söka tillstånd?

Man väl inte direkt övervaka ett område eller grannens fönster bara för att känner sig osäker
 
du får filma och fota hur mycket du vill, även publicera :-/
 
På din egen tomt får du filma vart du vill. Utanför din tomt så måste du hålla i kameran för att få filma andra personer utan deras vetskap.
Du får inte montera upp en fast kamera som filmar utanför din tomt.

(Vi har nyss haft den frågeställningen där jag bor på grund av vandalisering av bilar).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.