Hej.

Jag har låtit göra ett fönsterbyte av en välrenommerad firma, dvs inte billigast på Blocket så är den potentiella diskussionen avklarad.

Noterade dock och påtalade att det användes tryckimpregnerat virke vilket jag ställde mig tveksam till, detta för att fästa nya fönsterpartiet i. Då det nya fönsterpartiet är något smalare behövde det täckas med en list och enligt bifogad bild är det alltså tryckimpregnerat i själva bodelen och den är inbyggd vilket skaver i min värld. Att de även vilar på tryckimpregnerat gillar jag inte heller men där är det således inte inne i bodelen som i taket och dessutom luftas det friskt nedtill vilket inte heller är fallet i taket.

Ska jag lägga detta åt sidan eller bråka om det? Det skall förstås inte göra någon skillnad men det är trevliga hantverkare som jag har god kontakt med. Hade därmed också varit enklare om det inte handlat om två partier a 150kg och en jäkla massa jobb att korrigera. Jag är inte konflikträdd men gillar inte att bråka för sakens skull så att säga.

Tacksam för input och tack på förhand.

• Nytt fönsterparti monterat i ett rum med trädgårdsutsikt, notera användning av tryckimpregnerat virke för lister och fäste.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Stort glasfönster inuti ett rum med utsikt över en trädgård, med gräsmatta och trädgårdsmöbler utanför.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Bilderna visar ju i princip ingenting, var är den tryckta listen?

Stefan N Stefan N skrev:
Bilderna visar ju i princip ingenting, var är den tryckta listen?
Ursäkta otydligheten - det är under den längsgående taklisten som fönstret sitter monterat i tryckimpregnerat virke, som även ligger några centimeter in i bodelen då föregående parti var något djupare (30 mm)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.