3 875 läst · 5 svar
4k läst
5 svar
Trubbel - första jacket - Bredband
Har bredbandet på första jacket. Inkommande kabel på nedre stiften. Sedan har jag byggt vidare till två andra ställen från de övre stiften.
Den ena telefonen funkar bra, medans den andra har det karakteristiska störningsljudet. Dessutom sjabblar min uppkoppling så fort det ringer.
Går det inte köra stjärnnät ut från förstajacket som jag gjort?
andra jack
/
/
-----inkommande till första jack
\
\
tredje jack
Den ena telefonen funkar bra, medans den andra har det karakteristiska störningsljudet. Dessutom sjabblar min uppkoppling så fort det ringer.
Går det inte köra stjärnnät ut från förstajacket som jag gjort?
andra jack
/
/
-----inkommande till första jack
\
\
tredje jack
Det torde inte bete sig på detta sättet. Kolla för 111e gången att du verkligen kopplat ditt tredje uttag på utgående.Mangelito skrev:
Kolla också så att ledningarna sitter ditskruvat.
Kolla även om det blir någon skillnad om du kopplar ur eventuellt telefon från ditt första jack.
På din beskrivning låter det som att ditt 3'e jack är ditt första jack, så kolla noga så att du inte råkat ta fel på kabel.
För att ADSL ska fungera bra så ska man ha första jacket seriekopplat annars kan man få brus osv. Efterföljande jack kan man mycket väl ha parrallella om man vill. Det kunde vålla lite problem före AXE stationernas tid men det var några år sen.
Man kan få lite sämre prestanda på sitt ADSL med parrallelkoppling bakom splittern men vi talar troligen om promille här.
Den troliga störkällan här är antingne en felkoppling som charta77 var inne på eller en dålig telefon. Testa med olika kombinationer av de du har och se vad som händer
Man kan få lite sämre prestanda på sitt ADSL med parrallelkoppling bakom splittern men vi talar troligen om promille här.
Den troliga störkällan här är antingne en felkoppling som charta77 var inne på eller en dålig telefon. Testa med olika kombinationer av de du har och se vad som händer
Liknande trådar
-
Mitt första hus - kommer jag sakna att bo i lägenhet (vi får se)
Köpa & Sälja hus -
Förstärka bjälklag inför trapp-bygge
Utbyggnad och tillbyggnad -
Förstärka wifi-signal till 50 m bort
Internet - Fiber, Bredband, ADSL, 3G/4G -
Huvudsäkring går - förstår inte varför
El -
Förstå hur Plejd-spotlights fungerar
Belysning