348 läst · 9 svar
348 läst
9 svar
Tror ni denna golvbrunn korrekt installerad? Tack snälla för hjälp!
Claes Sörmland
Medlem
· Sörmland och stan
· 25 755 inlägg
Claes Sörmland
Medlem
- Sörmland och stan
- 25 755 inlägg
Det du har mellan ungefär klockan 9 och 1 som sticker ut under klämringen ska inte vara där. Ser för mig snarare ut som en sträng silicon eller liknande än en manschett. Galet oavsett. Vad gör mig mer fundersam är det gula som sticker ut över klämringen mellan klockan 12 och 1 i bild. Om detta är tätskiktet skulle det vara allvarligt.
Har du något dokument kring badrummet? Om det gula är tex lip system 25 skulle det indikera att en flärp tätskikt är loss och att du ev bara har underliggande gummiduken mot ditt underlag
Har du något dokument kring badrummet? Om det gula är tex lip system 25 skulle det indikera att en flärp tätskikt är loss och att du ev bara har underliggande gummiduken mot ditt underlag
Tack för snabbt svar. Var tvungen att googla manschett men blir såklart inte så mycket klokare. Tror mig förstå att ”det gula ” på min bild borde vara slätt och inte pysa över klämringen. Är jag någorlunda p rätt spår?Claes Sörmland skrev:
Claes Sörmland
Medlem
· Sörmland och stan
· 25 755 inlägg
Claes Sörmland
Medlem
- Sörmland och stan
- 25 755 inlägg
Det handlar mer om att det gulaktiga som jag tror är tätskiktet (brunnsmanschetten) inte borde finns under den vita klämringen. Här en en principbild från branschreglerna. Det streckande blå är det som inte ska gå under klämringen, brunnsmanschetten. Det är vad jag spekulerar kan vara fallet i din brunn.P Platon36 skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Men jag kanske har fel och det är något annat, silikon som föreslogs ovan. Men det ska ju heller inte vara där.
P Platon36 skrev:
Den person jag köpte min br av intygade att badrummet var korrekt utfört och bifogade fotografier av de olika momenten av renoveringen. Dock ej avloppet. Ej några dokument.M myrstack skrev:Det du har mellan ungefär klockan 9 och 1 som sticker ut under klämringen ska inte vara där. Ser för mig snarare ut som en sträng silicon eller liknande än en manschett. Galet oavsett. Vad gör mig mer fundersam är det gula som sticker ut över klämringen mellan klockan 12 och 1 i bild. Om detta är tätskiktet skulle det vara allvarligt.