Hej!

Skall träffa Trivselhus före jul för ett första möte!

Mycket detaljer kring Trivselhus finns i diverse nya och äldre bloggar och foruminlägg på nätet, men det är svårt att få ett grepp om skillnader om Trivselhus över tid!

• Hur är entreprenadformen idag, alltid totalentreprenad? En del bloggar verkar ge intryck av andra entreprenadformer...
  • Bergvärme verkar / verkade anges som 'standard' men är det rimligt oavsett husstorlek egentligen?
  • Känner någon till vilka fabrikat på material man erbjuder annat än Siemens, Vedum som verkar vara standard? (Någon erfarenhet hur man erbjuder avdrag/tillägg för andra fabrikat?)
  • Byggstandarden man anger ser vettig ut, verkar inte vara snålt tilltagen vad jag som privatperson kan uttyda, om någon har några åsikter här är jag nyfiken!
  • Tycker även att det är någorlunda tunnsått med riktiga skräckupplevelser med Trivselhus om man ser till de senaste åren, eller har jag sökt för dåligt?

Trevlig helg!

TMC

Fråga de som byggde i Svedala och har målet uppe i Högsta domstolen ..

Nåväl, det är en annan historia, själv hade vi med Trivselhus i alternativen när vi byggde.
Vi kollade upp dem då via kollegor osv och det såg bra ut, dock inte så bra som Eksjöhus.

flygrc skrev:
Fråga de som byggde i Svedala och har målet uppe i Högsta domstolen...
Hej!

Att Myresjöhus har eller hade en tvist i Svedala som gick till Högsta Domstolen känner jag till, men det var väl historien med en annan familj som var i Plus som gällde Trivselhus. Den löstes ju sedermera till familjens fördel (beroende på den mediala inblandningen?).

Nu gällde dessa enstegsputs som inte utförs längre så där känner jag inte så stor oro.

Men tack för input i alla fall!

Hur såg plus och minus ut när ni valde mellan Eksjöhus och Trivselhus?

Med vänlig hälsning,

TMC

Det handlade om pris och leveranstid, de var väldigt lika för övrigt.

Mikael_L
TMC skrev:
Nu gällde dessa enstegsputs som inte utförs längre så där känner jag inte så stor oro.

Men tack för input i alla fall!
Feltänk tycker jag ...

Att rättsfallet gällde en annan slags fasad än den ni tänker välja (kanske inte ens kan få den fasaden från hustillverkaren längre) spelar ingen roll.

Att hustillverkaren är beredda att gå till domstol mot husköparen över byggfel gör väl att lite varningsklockor ringer?
Vad kommer dom göra för fel i ert hus som slutar i domstol, ... om inte deras taktik lyckas och ni kroknar på vägen ...?

• Gilla
Henri
  • Laddar…
Mikael_L skrev:
Feltänk tycker jag ...
Okej, då stryker vi de hustillverkare som byggt med enstegsputs och fått problem...

Vad har du för erfarenhet av Trivselhus att bidra med i övrigt?

Med vänlig hälsning,

TMC

Vi byggde med TH 2012-2013, vi flyttade in den 28 mars 2013.

De första tre frågorna du har i din punktlista tycker jag att du ska ställa till TH. Då lär du få bäst svar, istället för en massa mer eller mindre chansartade svar här i forumet.

TH:s tillvalskatalog finns väl tillgänglig på deras webb? Den brukar ge en god inblick i vad som erbjuds.

När det gäller deras "byggstandard" (jag vet inte riktigt vad du menar med det) så är den säkerligen i paritet med de flesta konkurrenterna i närliggande prisklass.

Jag håller med dig om "skräckupplevelser". Jag har inte noterat något avskräckande, varken innan vi byggde eller efter. Jag ser betydligt mer av sådant från andra tillverkare.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.