Hej,
Någon som vet ngt om detta? De skriver om sin nya Trygghetsgaranti på hemsidan...vad innebär den? Om det är totalentreprenad är det ju jättebra, ännu en som kan erbjuda det.
 
Jag tror inte att det är totalentreprenad, då hade de säkert skrivit ut det.

"...företaget axlar ansvaret för att bygget går enligt planerna och ger fullgott resultat" låter ju bra, men frågan är hur det håller rent juridiskt om problem uppstår?
 
det låter lite som den gar-bo har släppt och isåfall gäller den nåstan alla husföretag.
 
Läste lite snabbt på hemsidan om garantin och det kändes rätt luddigt. Skulle det vara en totalentreprenad så borde de rimligtvis skriva ut det eftersom många efterfrågar just den tryggheten med endast ett kontrakt med hustillverkaren. Eftersom det inte nämns överhuvudtaget så skulle jag nog kontakta aktuellt försäljningskontor och be och få tydlig skriftlig information om vad deras koncept egentligen innebär.

Enligt informationen ska dom vara en "föregångare inom hela småhusbranschen" vilket borde innebära totalentreprenad+++, vad nu det kan betyda. Citatet "Man ska aldrig säga att någonting är perfekt, men jag har väldigt svårt att se hur man skulle kunna förbättra det här konceptet." är rätt kaxigt så det är verkligen intressant att få reda på vad det egentligen innebär.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.