Hej per er!

Är alldeles ny här på forumet men blir väldigt imponerad av det engagemang många har för att försöka hjäpa andra. Nu till mina frågor.

Är påväg att fastna för Trivselhus och deras 508a. Är det någon som vet om den finns någonstans?

Är det någon som vet om det håller på att byggas några Trivselhus på Ekerö utanför Stockholm?

Ni som har byggt eller bygger med Trivselhus, vad var det som gjorde att ni valde dem som leverantör?

Hur blir man bemött på Trivselhus Stockholmskontor: Kunnande, service/engagemang?

Många frågor blev det men ännu fler kommer säkert innan vi har bestämt oss ;D

Micke
 
Hej!

Man hinner fastna för många hus innan man väl slår till...

Men jag antar att ni plöjt kataloger!? Det finns ju en del.
Vi plöjde och ringde till kontoren och bad om offerter på de hus från dem man var intresserad av. Av alla fick man ringa fler än två ggr till :p

Av alla fick man inga offerter ifrån utan en fingervisning över telefon på kostnaden.
Trivselhus agerade just så.

Hoppas på det bästa för er!
 
Japp!

Vi har redan "fastnat" för många innan vi har kommit så här långt. Vi har nu hållit på att rita om 508an i över 6 månader. Ändrat lite här och mycket där, låtit skissen ligga i ett par veckor och så på den igen :).
Vi har även varit på Husexpo ett antal gånger, ibland för att bara titta på kök och ibland för att titta på fönster och ljusinsläpp mm. Vi har nu kommit så långt (tror vi) att det är dags för en offert av Trivselhus. Hur lång tid brukar det ta att få en offert. Vi har gjort stora förändringar, bland annat gjort om dubbelgaraget till en separat lägenhet för generationsboende, så jag antar att de måste räkna en hel del ;D.

Mala-w.
Vilket Trivselhus var det ni tittade på. Tycker att er planlösning är lite lik den vi har kommit fram till.

Micke
 
Vet ni ungefär vad huset kostar?
 
Nej tyvärr inte men jag är rädd för att det blir väldigt dyrt så som skissen ser ut idag. :(
 
Får du bygga ett hus med 2 lägenheter? Det är inte helt vanligt att man får det i planlagda områden! Kolla det innan ni lägger mer jobb på det hela

Om du gjort stora förändringar, vilket du verkar gjort, så får du nog räkna med att det tar ca 2-3 veckor för en genomarbetad offert. Och nu är det semseter också.......

/Experten
 
Tack för påpekandet Experten.

Som tur är ligger det utomplan (med ca 500m). Vi har redan kollar lite lätt med komunen och det är ok med 2 lägenheter + att vi får bygga i princip så stort vi vill, eller som komun uttryckte sig: Så stort ni har råd med.

Micke
 
Inte ovanligt att plånboken sätter begränsningar:)
 
Elisabeth78 skrev:
Vet ni ungefär vad huset kostar?

Fick pris idag: Nyckelfärdigt i standardutförande 2.106 tkr.

Micke
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.