502 läst · 7 svar
502 läst
7 svar
Trasig kutter i planhyveln
Jag har i några år med tillfredsställelse använt Tritons planhyvel.
swedendro-tools.se/se/produkter/hyvla/stationart-bruk/triton/triton-tpt125-planhyvel-kampanj
En gång slarvade jag så hyvelstålen högg i ämnet. Stålen och deras anhåll blev skadade och måste bytas ut. Stål finns att köpa men inte anhållen. Dyker det upp en reklamation eller liknande på Swedendro så tror jag säkert att jag kan få anhållen - men jag behöver maskinen. Har någon i forumet råkat ut för något liknande och har något i så fall tips att dela med sig av.
Eller
finns någon här som bytt till spiralkutter och är villig att sälja orginal-kuttern till mig?
swedendro-tools.se/se/produkter/hyvla/stationart-bruk/triton/triton-tpt125-planhyvel-kampanj
En gång slarvade jag så hyvelstålen högg i ämnet. Stålen och deras anhåll blev skadade och måste bytas ut. Stål finns att köpa men inte anhållen. Dyker det upp en reklamation eller liknande på Swedendro så tror jag säkert att jag kan få anhållen - men jag behöver maskinen. Har någon i forumet råkat ut för något liknande och har något i så fall tips att dela med sig av.
Eller
finns någon här som bytt till spiralkutter och är villig att sälja orginal-kuttern till mig?
tack för tips. Triton skriver på sin hemsida att de till Sverige endast säljer genom Swedendro. Jag ska höra mig för i ett annat land som jag skall besök om någon månad.H heimlaga skrev:
Swedendro har ensamrätt att sälja Triton i Sverige. Swedendro har inte reservdelar. En kille på kundtjänst har, föreslog att om de får in en reklamation så kan de plocka loss lämplig del och sälja till mig.Z z_bumbi skrev:
Låter som att Swedendro inte är intresserade av att lösa problemet.Är det de som importerar Triton till Sverige så kan det väl inte vara så svårt för dem att fixa reservdelar.B Brorsan52 skrev:
Är det inte bara att beställa genom den reservdelsshop Triton hänvisar till på sin hemsida?:B Brorsan52 skrev:
https://www.toolsparesonline.com/cutter-head
De "skiter" väl i om Swedendro har "ensamrätt", i synnerhet som de väljer att inte sälja några reservdelar.
INTRESSANT!C cpalm skrev:
När jag får någon månad sedan prövade fick jag meddelande att de hänvisade till Swedendro. Mu gick beställningen igenom och jag hoppas på att delarna kommer.
Tack!
Klicka här för att svara