Hej,

Tänkte höra om någon kan hjälpa mig identifiera viken kabel som är fas och vilken som är signalkabel i min trapp?
Jag har två trappbrytare som är kopplade med svart, brun och grå kabel, ni ser den övre i ena bilden samt lamputtag som de styr i den andra bilden.

Nedre trappbrytaren som inte är med i bild har endast 1 svart och 1 brun kabel kopplade i samma utgångar som den övre.

Jag vill koppla in denna infällda fjärrströmbrytaren från Nexa (WBR-2203) bakom lamputtaget.
Elschema för Nexa WBR-2203 trådlös brytare, visar anslutning med svart, brun och blå kabel samt symboler för lampa och strömbrytare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Elektrisk kopplingsbox med svart, brun och grön-gul kabel ansluten till en väggmonterad enhet. En hand håller en lös väggbrytare.
    Skapa konto
  • Man håller en trappbrytare mot väggen med brun, svart och grå kabel anslutna.
    Skapa konto
Tyvärr, denna information räcker inte för att säga något med säkerhet. Du tror att du har en sparkoppling? Ja det kan förklara de dubbla ledare man ser. Men man ser fortfarande inte vad som är fas och tändtråd. Du behöver titta i fler angränsande dosor. Du kan ju prova att dra i tändtråden vid lampan och se om det rör sig vid någon av strömbrytarna.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.