Hej,
Jag har en speciell utebelysning och nu har transformatorn gått sönder.. hittar ingen ersättare men kanske någon av er har tips?
Output: 21v likström och 8VA står det. Den driver en LED-slinga. Vad kan vara likställt med detta?
Mvh
Anders
Jag har en speciell utebelysning och nu har transformatorn gått sönder.. hittar ingen ersättare men kanske någon av er har tips?
Output: 21v likström och 8VA står det. Den driver en LED-slinga. Vad kan vara likställt med detta?
Mvh
Anders
kanske close enough: https://www.kjell.com/se/produkter/...rts-stallbar-natadapter-9-24-v-dc-24-w-p45187
för likspänning/likström så blir VA samma som W, det vill säga 8
lite oklart om den länkade adaptern går att reglera steglöst så att det går ställa in 21 Volt, eller om den har fasta steg... specen nämner i alla fall 20V som utspänning så det torde nog duga; att hitta någon som levererar exakt och bara 21V lär vara knepigt
lite oklart om den länkade adaptern går att reglera steglöst så att det går ställa in 21 Volt, eller om den har fasta steg... specen nämner i alla fall 20V som utspänning så det torde nog duga; att hitta någon som levererar exakt och bara 21V lär vara knepigt
Diversearbetare
· Göteborg
· 9 584 inlägg
Kan det vara en konstantströmsdriver på 350mA som TS egentligen eftersöker? Står det ”350 mA” någonstans på den?
Moderator
· Stockholm
· 52 332 inlägg
Det är som sagt ett rent 21V aggregat. Udda.
Hur säker är du på att det är den som är trasig?
Vad står det på lampan som drivs?
Hur säker är du på att det är den som är trasig?
Vad står det på lampan som drivs?
Det är en gammal julgran från Ikea. En LED-slinga som ser ut som en gran.. det står inget på själva granen dock..
Jag har mätt på utgången och får inget utslag.. så jag gissar att transformatorn är kass.
Jag har mätt på utgången och får inget utslag.. så jag gissar att transformatorn är kass.
https://www.kjell.com/se/produkter/...rts-stallbar-natadapter-9-24-v-dc-24-w-p45187
Denna har effekt så det räcker och är ställbar.
Denna har effekt så det räcker och är ställbar.