Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
https://www.jula.se/catalog/hem-och...vatrengoring/skurborstar/borsthallare-004444/
Claes Sörmland
Medlem
· Sörmland och stan
· 24 834 inlägg
Claes Sörmland
Medlem
- Sörmland och stan
- 24 834 inlägg
Samma lösning här.
Men ställer man skaftet av en piassavakvast upp och ned på en hård yta och håller i borstdelen och knackar skaftet hårt några gånger i golvet så sitter det fint. För årstiden. Trä rör sig ju när fukthalten ändras...
Men ställer man skaftet av en piassavakvast upp och ned på en hård yta och håller i borstdelen och knackar skaftet hårt några gånger i golvet så sitter det fint. För årstiden. Trä rör sig ju när fukthalten ändras...
Hej,
tack snälla ni för alla tips.
Jag tycker slå in kvastskaftet har funkat förut, men inte längre. Kan visseligen bara huvuden vi har som inte gillar skaften. Ett halvhjärtat försök med spik har misslyckats så ska se över vinkel o så
Tycker beslaget från ser lovande ut; men är det spik där också som gäller?
tack snälla ni för alla tips.
Jag tycker slå in kvastskaftet har funkat förut, men inte längre. Kan visseligen bara huvuden vi har som inte gillar skaften. Ett halvhjärtat försök med spik har misslyckats så ska se över vinkel o så
Tycker beslaget från ser lovande ut; men är det spik där också som gäller?
Oftast har borstdelen ett hål rakt igenom, såga en skåra i skaftet, i med trälim i sågspåret och skafthålet, tryck i skaftet och slå i en en tunn kil från borstsidan, du kan sedan låsa de med en spikskruv från sidan i borsten.
Är skaftet lackat dra du av den med lite sandpapper så fäster det bättre.
Det där med Kil gillade jag! De blir ju lösningen trä bara.A AndersS skrev:Oftast har borstdelen ett hål rakt igenom, såga en skåra i skaftet, i med trälim i sågspåret och skafthålet, tryck i skaftet och slå i en en tunn kil från borstsidan, du kan sedan låsa de med en spikskruv från sidan i borsten.
Har någon tips för huvuden utan hål rakt i genom som är bara "trä"?