2 729 läst · 3 svar
3k läst
3 svar
Träfasad direkt på "fusktegel"?
Hej! Jag bor i ett 2 plans hus med en ful:x gul fasad som ser ut som tegel men är i själva verket nån slags skivor med fusktegel i tunna skickt. Vet ej vad det heter och min fråga är: Vad heter materialet och går det att sätta träpanel direkt på detta material utan luftspärr? Hörde av någon granne att jag kan sätta trä DIREKT på detta material utan att ens regla då det redan finns luftspärr bakom fuskteglet och att "teglet" blir en jättebra "spärr" och det är hur bra som helst att ha träfasad på detta. Stämmer det? Någon som vet?
Tacksam för svar
Mvh//Veronica
Tacksam för svar
Mvh//Veronica
Hej, du har portat tre identiska frågor, två på detta forum och en på fasad-forumet. Det ställer till problem för moderator och oss andra som inte vet var vi ska skriva.
Kanske det kan räcka med en fråga, på fasadforumet. Och en bild är nog inte helt fel, du lär få fler svar då.
/A
Kanske det kan räcka med en fråga, på fasadforumet. Och en bild är nog inte helt fel, du lär få fler svar då.
/A
Hej! Ja det har du alldeles rätt i och jag ber om ursäkt för att det blev fler inlägg här ....datorn hängde sej och då jag inte fick bekräftan på att inlägget var klart trodde jag inte att det blev inlagt och jag gjorde om det....2 ggr..... Ska inte vara så ihärdig nästa gång... Och bild ska jag oxå försöka med inom kort!
//V
//V
Administrator
· Skåne
· 7 845 inlägg
Fixat dubbelposterna!
Liknande trådar
-
Vad är snittpris på att ta bort en träfasad och putsa ett trähus?
Fasad -
Läckage mellan träfasad och altan, gummimatta?
Byggmaterial & Byggteknik -
Bärlina mot träfasad. Tips på avrinning?
Fasad -
Hur utforma en godkänd imkanal direkt ut genom en träfasad.
Kök -
Trafasad eller rappning/slammning utanpå fusktegel
Fasad