Hallå!
Jag försökte leta runt efter information om viktgränsen för ett genomsnittligt trädäck. Men jag hittade motsägelsefulla idéer och många tekniska termer som jag inte riktigt förstår. Så här är ett långt skott: finns det något sätt för dig att bestämma en vägledande viktgräns baserat på dessa bilder?
Jag vet att det kommer att bli svårt, jag kan ge mer information om du berättar vad du behöver veta. Däcket byggdes av den tidigare ägaren av huset och jag vet ingenting om det.
Anledningen till att jag behöver veta viktgränsen är att jag skulle vilja installera ett uppblåsbart spa, som skulle väga 1500 kg inklusive personer (för ett totalt tryck på cirka 750 kg/m2)
Tack och ledsen för min dåliga Svenska!
Jag försökte leta runt efter information om viktgränsen för ett genomsnittligt trädäck. Men jag hittade motsägelsefulla idéer och många tekniska termer som jag inte riktigt förstår. Så här är ett långt skott: finns det något sätt för dig att bestämma en vägledande viktgräns baserat på dessa bilder?
Jag vet att det kommer att bli svårt, jag kan ge mer information om du berättar vad du behöver veta. Däcket byggdes av den tidigare ägaren av huset och jag vet ingenting om det.
Anledningen till att jag behöver veta viktgränsen är att jag skulle vilja installera ett uppblåsbart spa, som skulle väga 1500 kg inklusive personer (för ett totalt tryck på cirka 750 kg/m2)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Det beror på hur altanen är uppbyggd under. Avstånd mellan plattor under trallen plus höjd på regeln samt avstånd mellan reglarnaLucaArg skrev:Hallå!
[bild] [bild] [bild] [bild]
Medlem
· Blekinge
· 10 117 inlägg
Det var väl ingen dålig svenska! Om däcket bara har två nivåer (bjälkar och trallvirke) så är det tre saker som bestämmer vilken vikt det tål: Bjälkarnas dimensioner (genomskärningsmått bredd x höjd), deras inbördes avstånd och avståndet mellan bjälkarnas stöd (plintar eller plattor). Trallvirkets mått har mindre betydelse.