Bygger däck som är fäst med husgrunden. När jag kommer ut till häcken med grannen så är marknivån högre. Ramen kommer att hamna under marknivån för häcken. Risken är stor att jag får jord från häcken på trädäcket. Kan man bygga en högre kant som går jäms med häcken för att undvika att jord trillar ner på däcket.

tack för svar

Hasse

Bara bygga upp en kant av något och sätta en platon/ribbon/ eller annat på baksidan som går ner så djupt att inte trä kan få jordkontakt , då får du behålla kanten många år utan att ruttna

N
J jonaserik skrev:
Bara bygga upp en kant av något och sätta en platon/ribbon/ eller annat på baksidan som går ner så djupt att inte trä kan få jordkontakt , då får du behålla kanten många år utan att ruttna
Din granne har
Hashim Ali Hashim Ali skrev:
Bygger däck som är fäst med husgrunden. När jag kommer ut till häcken med grannen så är marknivån högre. Ramen kommer att hamna under marknivån för häcken. Risken är stor att jag får jord från häcken på trädäcket. Kan man bygga en högre kant som går jäms med häcken för att undvika att jord trillar ner på däcket.

tack för svar

Hasse
Din granne har en häck som är högre belägen än ditt eget trädäck. Nu är risken att jord kommer att blåsa ner på ditt trädäck så du vill förstärka med en mur i tomtgräns men på din egen sida av den häck som ni har. Om den mur du sätter upp är lägre till exempel 20 cm så lär det inte vara några problem och inte heller bygglovpliktigt.

Tack

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.