Vi skall ersätta vår kirskålsrabatt med ett trädäck. Trädäcket kommer att ligga i direkt anslutning till befintlig gång av betongplattor. Däremellan finns stående betongplattor som kantsten, se bifogad bild. Jag har tänkt att lägga trädäcket (3.5 x 2.5 meter) så enkelt som bara går, med trall (28x120 ) på reglar (45x120) vilande på plintar av leca. Underst blir det förstås en duk så att inte kirskålen hittar upp igen;-)
Jag vill att golvet skall bygga så lite som möjligt på höjden, och därför hade jag tänkt att "sänka" ner kantstenen så den bara nät och jämt ligger högre än betongplattorna. Sedan tänkte jag helt enkelt gräva ut för lecablocken och lägga reglarna med cc90.
En annan variant jag funderat på är att ta bort kantstenarna och använda dem som underlag för reglarna istället för aller i kombination med lecablock. Jag tänkte sedan använda reglar i tryckvirke som "kantsten", och låta golvet ha ett överhäng på ett par centimeter.
Hur skulle ni rutinerade göra? Tror ni att det går att få hållbarhet så här enkelt? Vill helst slippa en massa grävande...