Hej alla!
Jag är ny här på forumet och har hunnit läsa lite här. Måste säga att det är en underbar forum med mkt info.
Tack ska ni ha!!!

Har en frånga angående tuchscreen. Jag har tänkt inst en tuchscreen på 10" (VGA) i köket som ska vara kopplat till en dator från ett annat rum. Jag vill helst slippa dra en lååång kabel till pc:n. Finns det trådlös lösning på detta?

Tack!

Problemet är att du vill skicka bilddata. Detta gör att det krävs en massa bandbredd för att skicka signalen. Ärligt talat så tror jag att det skulle bli betydligt billigare med en burk i köket och dra kablar till den. Sen kan man ju alltid fjärrstyra köksburken från någon annan om det skulle behövas.

Det är sant det du säger. Får ha en enkel burk i köket med w-lan, det blir nog enklast.

Tyvärr så brukar det sluta där..

Om du tänker bygga en burk och inte behöver mycket "kraft" i den så titta på via mini-itx kort. Det finns sånna som inte kräver nån kylfläkt. Iom detta kan man bygga burkar utan rörliga delar så man slipper brummet i köket.

Jag har tittat lite på ITX system men är lite osäker på vad den klarar av. Den måste klara av att spela upp filmer för jag kommer ha en recept bank i en server. Sen att den ska klara av att spela mp3 och webradio är inget större problem. Om jag sen ska kunna se på tv är det en sådan som gäller? http://www.larsbengtsson.se/produkter/63/80/486/

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.