Har hängt på detta forum en längre tid och fått mycket hjälp med mina projekt. Har länge tänkt att göra trådar med mina diverse projekt och har precis fått tummen ur för min första tråd. Hoppas ni får lite inspiration!

Badrummet byggdes för snart 2 år sedan, tog ca. 1,5 månad (jobbade samtidigt) och totala kostnaden blev ca.85.000 samt en hel del blod, svett och tårar :p

Det blir lite text och många bilder denna gång men jag svarar gärna på frågor (y)

Jag har tyvärr ingen bild på det slutgiltiga resultatet men ska se om jag kan fota några imorgon.

Gamla badrummet, gult och svart.
Gammalt badrum med gula väggar, svarta och vita kakel, beige badkar, och två matchande blå handdukar och badrumsmattor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gammalt badrum med gul badkar och handfat, svarta kakelväggar och vita och svarta golvplattor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Garderober i angränsande rum som vi valde att riva för att göra nya badrummet större:
Ett öppet, tomt garderobssystem med genomgående vita dörrar och trähyllor, placerat i ett rum med trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoveringsprocess av badrum med delvis rivna väggar och synliga träbjälkar, spilld byggisoleringsmaterial på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Bilade bort betong som var gjuten på en sandbädd:
Rivningsarbete i ett badrum med spade och jackhammer på betonggolv fullt av grus och splitter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Borra V/A ner till källaren:
Renoveringsarbete i ett gammalt badrum med synligt rörmokeri och verktyg på betonggolvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoveringsarbete i badrum med träreglar, rörledningar och verktyg utspridda på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoveringsarbete med synliga VVS-installationer och rörledningar på ett underkonstruerat golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

El..
Renoveringsfas i badrum med exponerad rördragning och elektrikerdosa på trävägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Satte in nytt fönster:
Vattenpass på fönsterbräda under installation i renoveringsprojekt, med utsikt mot vatten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nytt installerat fönster med suddig utsikt och klistermärke märkt "Argon".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Konstruktionsplywood & gips:
Nyinstallerat fönster med konstruktionsplywood och utstickande rörledningar i en renoveringsprocess.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nytt installerat fönster med konstruktionsplywood och gips väggmaterial, röda laserlinjer markerar nivåer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Fyllde upp golvet med EPS cement och skruvade fast armering inför golvvärme och flytspackling:
Renoveringsprojekt: EPS-cement på golvet med armering inför golvvärme och flytspackling.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Armeringsnät monterat på ett betonggolv i förberedelse för installation av golvvärme och flytspackling.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nytt innertak:
Renoverat rum med nyinstallerat fönster och nytt innertak under konstruktion, med synliga ledningar och armering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Efter flytspackling var det dags för tätskikt:
Nyinstallerat fönster med EPS isolering och synlig konstruktionsplywood i ett pågående byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Golv med tätskikt och element för golvvärme inför kakelarbete.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Förberedd yta för tätskikt med Kiilto KeraSafe och säckar med SUPERFIX DF väntar på golvvärmeinstallation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Kakla och foga på G:
Renoveringsarbete i rum med isolering på väggarna, ett fönster och halvfärdiga klinkergolv under installation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vägg med nyinstallerade kakelplattor och synliga laserlinjer för vägledning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hörn av ett nykaklat badrum med vit och svart kakel, installationsrör sticker ut för framtida kran.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nästan färdigkaklad vägg med utskärningar för rör i ett renoveringsprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Sista bilden.. Om 2 dagar kommer gästerna :rolleyes:
Installation av handfat och blandare i pågående badrumsrenovering med kaklade väggar och osammanfogad inredning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Tyvärr blev det rätt lite bilder på slutet, som nybliven pappa och gäster som skulle bo här inom kort jobbade jag bara på och glömde helt enkelt :)
 
S
Där det vita kaklet möter det svarta ser det ut som att linjerna stämmer längst ner. Men ju högre upp de kommer diffar det? Vad hände där?
 
S Stadsfiskalen skrev:
Där det vita kaklet möter det svarta ser det ut som att linjerna stämmer längst ner. Men ju högre upp de kommer diffar det? Vad hände där?
Det stämmer. Det var olika tillverkare på respektive plattor och måtten på ena plattan stämde inte enligt förpackning. Om detta hade jag en lång diskussion med bauhaus som gav mig en ersättning på 10% av det jag hade handlat där, ca. 5500kr.

Det är inget vi tänker på idag då vi har svart fog till svarta plattorna och vit fog till vita.
 
Lite halvkasst ljus men det får funka

Modernt badrum med duschhörna, handfat och spegel, inrett i svart och vitt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Modernt badrum med frittstående vit badkar, handdukstork och korg, gråa och vita plattor, fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett modernt badrum med högskåp, handdukar, korgstol och en del av ett badkar, under dämpat ljus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Duschhörna med mörka kakelväggar och en monterad regndusch med handdusch och hyllor för flaskor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Modernt badrum med svart skåp, vit tvättställ, spegelskåp och toalett, subtil belysning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kristallkrona i tak med inbyggd belysning, sedd från underifrån i svagt ljus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Badrumsskåp med två lådor och silverfärgade handtag, mörkt trä, märke synligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Mörkt träpanel med rektangulär utsnitt visar en diffus inblick av ett ljust rum och gula gummiankor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kromad kran och vred i badkar, med svagt ljus och kakelvägg i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.