Hehe, jo, risken finns nog att du blir klar först :) har du vattenskurna plattor i fallet? :)

Kul att du gillar renoveringen, själv börjar jag tröttna :) skönt med lite ledighet från det, hemma oss svärföräldrarna i Karlstad. Lantliga lugnet är skönt faktiskt
 
För en annan är det att åka till stan när jag åker till Karlstad för att hälsa på bonusbarnet :)
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Koriander är ju faktiskt ett helt okej ställe :)
 
falkn skrev:
... och S 1500-N är mycket mörkare än ovan. Kontrasten kommer alltså bli ganska stor. Har ni provmålat detta?
Av en slump är dörren till mitt gamla pojkrum hemma hos föräldrarna målat i 1500, och tycker faktiskt det inte ser så mörkt ut. Tror det kan bli bra, iof inringad av en mycket mörkare 3500 foder, men ni ser takfärgen som referens

IMAG0924.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Någon som har erfarenhet av picky livings dörrar till IKEA Pax? Ikeas egna dörrar är riktigt skeva. Funderar på deras Profil 2
 
Undvik Ikeas stommar också. De är hopplöst skeva, veka och allmänt undermåliga. Vi har 4x75cm ikeastommar med ikea skjutdörrar. Jag skulle platsbygga en egen skjutdörrsvägg och inreda med elfa konsoller om jag skulle sätta in garderober idag.
 
Skjutdörrar från en lågprisfirma skulle jag inte köpa, krävs extremt bra mekanik för att få rätt känsla på det. Var och kände på deras lösning, kändes rätt b samt det var för bulkig lösning, avståndet mellan skjutdörrsparet var för stort etc.

Men deras stommar verkar inte sämre än deras kök mao rätt okej om man passar in dem noga
 
AndersMalmgren skrev:
Någon som har erfarenhet av picky livings dörrar till IKEA Pax? Ikeas egna dörrar är riktigt skeva. Funderar på deras Profil 2
Vi har ett kök med profil 2 och tyckte kvalitén var helt ok. Inget skevt eller så, dock fick vi reklamera en lucka som var lite dåligt fräst i hörnen. Det funkade smidigt, inget tjafs.
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Aha, bra att veta, hur är finishen på profilerna? Ska iof dit och titta i showroomet, är bara ett stenkast från nya lägenheten, Men tyvärr stängt till nästa år.

Mycket stängt nu i mellandagarna, hoppas Veckebo snickeri har öppet tänkte beställa foder, socklar och fodersockel imorgon.

Lutar åt dessaa profiler

22x120
golvsockel_antiksockel_mod2.jpg

21x95
dorrfoder_paron2.jpg

24x98
golvsockel_fodersockel.jpg
 
AndersMalmgren skrev:
Aha, bra att veta, hur är finishen på profilerna? Ska iof dit och titta i showroomet, är bara ett stenkast från nya lägenheten, Men tyvärr stängt till nästa år.
Jag tror det är bättre att du kollar. Det finns inte så mycket att säga om finishen, det ätt rejält lackat på fräst mdf helt enkelt. I mitt fall var den största anledning att använda Pickyliving det faktum att endast fyra fronter (av 21) i hela köket har ikeas standardmått. Resten av stommarna är moddade på ett eller annat sätt... :)
 
haha, ringde Veckebo precis, visade sig att han som svarade precis satt och läste min tråd här :D
 
  • Gilla
sinuslinus och 1 till
  • Laddar…
Vågar dom sälja lister åt dig? :D
 
  • Gilla
Nyfniken och 1 till
  • Laddar…
harry73
Dom tar fram bästa råvaror och lägger lite extra tid på det. Att göra Anders nöjd borde vara bra reklam :)
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Om de gör ett bra jobb når de ju ut till massor av konsumenter ;)
 
  • Gilla
Chuck Wow
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.