Har läst på er hemsida att ni inte erbjuder totalentreprenad utan tillhandahåller bra offertunderlag där vi kunder kan gå ut och välja anbud från lokala hantverkare.

Det jag funderar på är ev. problem med att dels lyckas få tag på bra hantverkare och dels hantverkare som kan/vill utföra arbetet efter era ritningar. Kan tänka mig att många hanterkare vill gör efter sitt eget huvud och inte följa just era ritningar.

Har endast mindre dåliga och dåliga erfarenheter av sk. hantverkare. De håller ej tider, har flera jobb samtidigt, kommer ständigt med nya problem och ändringar...

Kanske jag har fel gällande era ritningar, men då jag uppskattar ert upplägg med valfrihet och korta beslutsvägar skulle totalentrprenad vara  mkt. bättre.

Problem med att synkronisera alla inblandade upplever jag som en framtida mardröm när jag själv arbetar 6 dagar i veckan.

Har ni tagit en totalentreprenad det någon gång? Är det något ni skulle överväga att göra?

Vi är för små för att kostnadseffektivt kunna erbjuda totalentreprenad i olika delar av landet. Vårt koncept bygger på mycket hus för pengarna och vi fokuserar på vad vi är duktigast på. Vi säkrar kvaliteten genom att stomresa / undertaksmontera, sköta materialleveranserna och leverera bra underlag inför färdigställandet.
Det innebär att utförandet också skall ske enligt ritningar och anvisningar. Bra hantverkare är givetvis viktigt och i ditt fall kanske du kan få tag i en duktig entreprenör som samordnar bygget åt dig eftersom du själv har ont om tid. Vi påminner igen om vikten av att ta referenser på entreprenör/hantverkare! Försök hitta och prata med andra som relativt nyligt byggt hus!
Vi har provat totalentreprenad, för att lära mera och vet att det inte är något vi har möjlighet att erbjuda av ovanstående skäl.

Varma hälsningar!
Håkan Björkman

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.