913 läst · 2 svar
913 läst
2 svar
Tormeks garantiservice imponerar:)
Medlem
· Värmlands län
· 2 899 inlägg
För ett par veckor sen upptäckte jag att det gått ur en ganska stor bit ur drivhjulet på min Tormek T7, i själva ytterkanten där gummibandet sitter. Det är möjligt att det varit så länge, för biten fanns ingenstans. Det visade sig att drivhjulet var sprucket rakt över
från hålet efter biten över centrum till andra kanten. I läderbrynskivan finns det tre piggar som går in i hål i drivhjulet. Godset runt en av dem var sprucket så den trycktes bara ned istf in i drivhjulet.
Ringde direkt till Tormek i Lindesberg som hade semesterstängt. Lite märkligt tänkte jag, men hade ju inte så bråttom som tur var. Man kunde tydligen faxa om det var akut.
I måndags, när de öppnat efter semestern, ringde en person från Tormek och lovade skicka reservdelar. De kom igår. De ville ha de trasiga delarna för att undersöka vad som var fel.
Så tycker jag att alla företag skulle hantera sina garantiåtaganden.
från hålet efter biten över centrum till andra kanten. I läderbrynskivan finns det tre piggar som går in i hål i drivhjulet. Godset runt en av dem var sprucket så den trycktes bara ned istf in i drivhjulet.
Ringde direkt till Tormek i Lindesberg som hade semesterstängt. Lite märkligt tänkte jag, men hade ju inte så bråttom som tur var. Man kunde tydligen faxa om det var akut.
I måndags, när de öppnat efter semestern, ringde en person från Tormek och lovade skicka reservdelar. De kom igår. De ville ha de trasiga delarna för att undersöka vad som var fel.
Så tycker jag att alla företag skulle hantera sina garantiåtaganden.
Medlem
· Värmlands län
· 2 899 inlägg
Nej, jag ville inte göra det förrän maskinen var i trim, men nu blir det vilken dag som helst. Måste pröva den på hyvelstålen!
Liknande trådar
-
Tormeks diamantsten?
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Hur länge är ok att vänta på garantiservice på tvättmaskin?
Juridik -
Tormeks jigg för maskinhyvelstål svh-320, ris eller ros?
Tormeks olja för läderhjulet
Bakker imponerar igen NOT !!!
Häckar, Buskar & Träd