Vi har solceller och batteri installerat sen en tid tillbaka men efter ett par strömavbrott så har vi insett att vi inte har nån sk ö-drift installerad.
Vi har offert specificerad enligt bifogad bild och jag försöker hävda att ö-drift borde ingå, medan installatören menar att systemet är ö-driftskompatibelt men att en ö-driftsinstallation inte ingår i offerten.
Hur ska skrivningen ovan tolkas? Har jag rätt i att hävda att ö-drift borde ingå?
Vi har offert specificerad enligt bifogad bild och jag försöker hävda att ö-drift borde ingå, medan installatören menar att systemet är ö-driftskompatibelt men att en ö-driftsinstallation inte ingår i offerten.

Hur ska skrivningen ovan tolkas? Har jag rätt i att hävda att ö-drift borde ingå?
Ja, batteri, laddbox och växelriktare är installerat, men ingen ö-drift.
JAg tycker inte det är solklart. Jag tolkar att det är en produkt, Emaldo Power Core AI. Som innehåller batteri, laddbox växelriktare och ödrift. Jag gissar att man behöver mer för att faktiskt drifta ödrift, som ex. ett eget jordtag. Det behövs ju även en reservkraftomkopplare som bryter bort elnätet på ett säkert sätt vid ödrift. Men det kanske ingår i paketet?
Vi ser ju bara en del av offerten, som jag tolkar gäller vilka prylar som ingår. Finns det ingen skrivning om vilka funktioner som skall levereras?
Vi ser ju bara en del av offerten, som jag tolkar gäller vilka prylar som ingår. Finns det ingen skrivning om vilka funktioner som skall levereras?
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hjälp med tolkning av risker på besiktning av brunnar och rörledningar
Vatten & Avlopp -
Uppställning av och boende i husvagn - tolkningar och frågor
Bygglov -
Vad ingår i solcellsofferten
Solceller, Solfångare, Solenergi -
Offert med Förskottsbetalningar. 2023
Solceller, Solfångare, Solenergi -
Rimliga offertberäkningar?