Förmodligen enkel fråga för er som är snickare, men jag känner mig helt lost. Har beställt en byggsats med carport med tillhörande förråd.
Bifogar en bild på bjälklag/plintritningen som gär mig lite konfundersam och önskar svar på.

1 och 2, vad avser dessa mått?

Och som bifogas på bild 2 så ska ju bärlinorna på bjälklaget till förrådet vara i dimensionerna 2X45x220. Innebär det att jag ska ha dubbla 45x220 i hela ramen eller enbart i den främre och den bakre bärlinan? Får det inte att gå ihop i plocklistan jag fått skickad isåfall.

• Arkitektonisk ritning av en byggstruktur med måttangivelser och detaljmarkeringar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Information om mått och material för bjälklag, inklusive bredd, längd, diagonal och specifikationer för golvåsar och bärlinor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
100 mm (nr 1) ser ut att vara CC-måttet på de två första reglarna i ytterkanterna av bjälklaget. (Måttstrecken visar 100 mm kant-i-kant förvisso, men det blir ju samma mått även CC.)
68 mm (nr 2) ser ut att vara måttet från ytterkant bjälklag till centrum på stolpe (och då även plint om sådana skall användas).

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.