Vi håller på att fixa lite i köket, inte en helrenovering utan har satt dit nya hörnskåp samt en köksö. Vår spis slutade fungera, och då vi ändå skulle byta bänkskivor så bestämde vi oss för att sätta en häll samt ugn istället. Vi tyckte vi mätte rätt, men nu när ugnen är på plats inser vi att vi inte kan sätta på dörren till skåpet. Vi förstod redan sedan tidigare att vi inte skulle kunna öppna det skåpet fullt ut, vilket var helt ok då jag avskyr att ha saker i det ändå. MEN, jag hade i alla fall velat ha dörren på, så det slipper vara öppet.
Har någon en idé hur vi kan göra? Behöver inte vara en dörr, kan även vara något innovativt vad man snyggt man göra med utrymmet.
Inom en två år period är det meningen att skåpen ska bytas ut, så det är tillfälligt, men hade varit kul att slippa störa sig på det varje dag...
Har någon en idé hur vi kan göra? Behöver inte vara en dörr, kan även vara något innovativt vad man snyggt man göra med utrymmet.
Inom en två år period är det meningen att skåpen ska bytas ut, så det är tillfälligt, men hade varit kul att slippa störa sig på det varje dag...
Som den sitter nu så kan man eventuellt öppna ugnen med några mm marginal, men inte om dörren suttit där som den skulle gjort normalt.G gimmok skrev:
Du har ju som det verkar plats till vänster om lådhurtsen. Sätt en Passbit till höger om ugnen. Det kommer du att behöva, oavsett om du byter skåpstomme brevid eller inte, för att kunna öppna luckor/lådor utan problem.M Michaelamela skrev:Vi håller på att fixa lite i köket, inte en helrenovering utan har satt dit nya hörnskåp samt en köksö. Vår spis slutade fungera, och då vi ändå skulle byta bänkskivor så bestämde vi oss för att sätta en häll samt ugn istället. Vi tyckte vi mätte rätt, men nu när ugnen är på plats inser vi att vi inte kan sätta på dörren till skåpet. Vi förstod redan sedan tidigare att vi inte skulle kunna öppna det skåpet fullt ut, vilket var helt ok då jag avskyr att ha saker i det ändå. MEN, jag hade i alla fall velat ha dörren på, så det slipper vara öppet.
men bänkskivan är redan sågad. Kanske går den att vända åt andra hållet? Annars får väl TS köpa en snutt till. Och en passbit som Cheesen skriver såklart.Cheesen skrev:
Hur sitter fläkten?
Husägare
· Skåne
· 1 478 inlägg
Om ni ändå planerar att byta ut det inom två år hade jag gett upp och inte lagt ner mer tid, pengar och arbete på det. Skaffa ett snyggt tyg (som är lätt att tvätta!) och fäst med gardinspiral. https://m.clasohlson.com/se/Gardinspiral/31-53
Ibland mäter man fel, ofta går det att fixa men här känns det lite för klurigt att göra något bra utan att fixa det ordentligt.
Å andra sidan, ”inom två år” betyder ju ofta snarare tolv eller närmare tjugo år, och då kanske det är bättre att göra det ordentligt direkt...
Ibland mäter man fel, ofta går det att fixa men här känns det lite för klurigt att göra något bra utan att fixa det ordentligt.
Å andra sidan, ”inom två år” betyder ju ofta snarare tolv eller närmare tjugo år, och då kanske det är bättre att göra det ordentligt direkt...
Kan ni spegelvända alltihop så att ni får spisen till vänster och skåpet som nu står till vänster om spisen till höger om den?
Fläktutsuget är väl isf enkelt att dra om?
Fläktutsuget är väl isf enkelt att dra om?
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Att försänka dörren är ju detsamma som att sätta in en distans Men du kanske inte refererade till mitt inlägg. Skulle gissa att det går att öppna mellan 60-70 graderarneri68 skrev:
Du sätter en list där du har markerat grönt så att det går förbi ungshandtaget. Anpassar bredden på dörren. Sätter gångjärn i botten på dörren och en kraftig magnet höst upp.
Då har du också fått en ramp när du skall baxa upp gjutjärnskastruller.
Då har du också fått en ramp när du skall baxa upp gjutjärnskastruller.
Jalusidörr? Rostfritt?
Eller dörr som öppnas uppåt?
Eller ha utrymmet öppet, måla invändigt i skåpet? Eller ha lösa lådor/backar/förvaringsboxar som man kan dra ut?
Eller dörr som öppnas uppåt?
Eller ha utrymmet öppet, måla invändigt i skåpet? Eller ha lösa lådor/backar/förvaringsboxar som man kan dra ut?
Redigerat: