Då beg markanden är fullständigt obefintlig, och jag är trött på att hyra (passa tider) så kommer jag nog köpa ett nytt släp med grindar. Tänker att jag kan nog köra det ett par år och sälja vidare till en mindre förlust.
Obromsat räcker bra för mina behov.


Vill ha så bra kvalitet som möjligt naturligvis, helst galvat eller svetsat

Mottager gärna tips på vagnar, Budgeten är väl -13-17k ish
Brenderup ?
WT trailer ?
Tiki ?

//
 
Redigerat:
Vi köpte ett tiki med kåpa inom din budget. Det finns säkert bättre släp, men jag har inget att klaga på och vi har verkligen haft nytta av det. Jag antar att det blir en avvägning mellan kvalitet och budget. Kåpan är otroligt bra att ha.
 
S Sackaros skrev:
Vi köpte ett tiki med kåpa inom din budget. Det finns säkert bättre släp, men jag har inget att klaga på och vi har verkligen haft nytta av det. Jag antar att det blir en avvägning mellan kvalitet och budget. Kåpan är otroligt bra att ha.

Tänker primärt med grindar eg mest pga vana med grindar och tycker det funkar bara med skrymmande saker. Är det inte svårare med kåpa ? Kan dock se väderskyddet som en fördel ffa när man snart skall börja flytta ut kidsen,,,
 
Q q51020 skrev:
Tänker primärt med grindar eg mest pga vana med grindar och tycker det funkar bara med skrymmande saker. Är det inte svårare med kåpa ? Kan dock se väderskyddet som en fördel ffa när man snart skall börja flytta ut kidsen,,,
Vi har en hög kåpa och ärligt talat går det mesta in. Men det är säkerligen en smaksak, bra att kunna ha släpet stående och fylla det kontinuerligt när man jobbar med något. Kåpa är ju dyrare också om jag inte minns fel, så du får mindre släp kvalitetsmässigt för pengarna.
 
Köpte ett thule/brenderup 1425 när vi flyttade till huset för 7 år sen. Varit guld värt. Jäkla skönt o inte behöva bry sig om bromsar som kärvar etc..
 
H hans.p skrev:
Jag köpte detta släp förra året och har inte ångrat mig

[länk]

Släpvagn Niwe 252 Premium - Sveriges nästa storsäljare - Trailercenter

Det var bra pris! Jag har ett släp från wt-trailer men modellen 250, så det är precis att en skiva plyfa går in. 252 hade varit bättre.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.