2 917 läst · 5 svar
3k läst
5 svar
Tips på verktygsbutik i Orlando USA
Tjena alla verktygsmänniskor!
Ska till florida i jobbet och funderar på att köpa skruvdragare over there.
Är det någon som har några tips på en "fysisk" butik främst i Orlando men även Miami kommer att passeras.
Något märke som är att föredra/extra prisvärt?
Erfarenheter att köpa laddare i sverige efteråt priser/var?
Vad skulle ni shoppa om ni skulle åka???
mvh
Johan
Ska till florida i jobbet och funderar på att köpa skruvdragare over there.
Är det någon som har några tips på en "fysisk" butik främst i Orlando men även Miami kommer att passeras.
Något märke som är att föredra/extra prisvärt?
Erfarenheter att köpa laddare i sverige efteråt priser/var?
Vad skulle ni shoppa om ni skulle åka???
mvh
Johan
Jag köpte mitt Makita-kit på Home Depot och Home Depot finns ju överallt. Sears är ju inte bara kläder utan har sin hantverkaravdelning också. Makitans laddare klarar inte 220V. Jag köpte en 220V -110V konverterare på Kjell & Co , den väger några kilo men funkar bra. Ska man släpa verktygen mycket skulle jag nog investera i en laddare som klarar 220V.
Beträffande priser, jag betalade motsvarande 2800 sek för ett LXT407. Hur mycket ett sånt kit kostar i Sverige vet jag inte men jag gissar att det hamnar på minst det dubbla.
Beträffande priser, jag betalade motsvarande 2800 sek för ett LXT407. Hur mycket ett sånt kit kostar i Sverige vet jag inte men jag gissar att det hamnar på minst det dubbla.
Redigerat:
Packa upp grejorna o släng kartongen, evetuellt så försök o få karongen o se använd ut så kanske du klarar dig i tullen ifall de blir nyfiken 
Kolla Lowe´s. Jag var uppe i Pennsylvania för en tid sedan i en stad med 50-60000 invånare. Lowe´s fanns där, så då borde de finnas i Orlando/Miami också. I mitttycke har de större utbud av maskienr än Homke Depot, i alla fall hade de det Dewalt-kit jag ville ha, vilket Home Depot inte hade.
Jag knallade igenom tullen med en stor verktygsväska med Dewalt skrivet på sidan. Ingen tullare reagerade på det...
OBS! enligt regler för flygning får man inte ta ombord batterier (konstigt egentligen med tanke på alla datorer, telefoner, mp3-spelare). Jag misstänker att man är rädd för kortis och gnistbildningar. Jag vet inte vad som händer om amerikanska securities hittar batterier. jag gjorde ialla fall så att jag tog polskydd över batterierna + gaffa-tejp (duct-tape på amerikanska) och la in i mitt incheckade bagage. grejerna kom hem, så det funkade tydligen...
Jag knallade igenom tullen med en stor verktygsväska med Dewalt skrivet på sidan. Ingen tullare reagerade på det...
OBS! enligt regler för flygning får man inte ta ombord batterier (konstigt egentligen med tanke på alla datorer, telefoner, mp3-spelare). Jag misstänker att man är rädd för kortis och gnistbildningar. Jag vet inte vad som händer om amerikanska securities hittar batterier. jag gjorde ialla fall så att jag tog polskydd över batterierna + gaffa-tejp (duct-tape på amerikanska) och la in i mitt incheckade bagage. grejerna kom hem, så det funkade tydligen...
Har dragit hem minst 10 DeWalt och Senco batterier i incheckat bagage från USA utan problem. Tänk på att även själva maskinen måste checkas in, man får inte ta med elverktyg i kabinen. Att tejpa polerna är en bra idé, brand på flygplan är väldigt obehagligt..
En potentiell svårighet i Orlando är att det definitivt inte finns några järnafffärer i turistområdena, så en hyrbil är ett måste om det ska shoppas. Annars oxo för den delen.
Har för mej att gränsen för tullfri import är ca 200 Euro, så de flesta elverktyg klarar sig utan problem.
EDIT> Om TSA gubbarna som röntgar väskan tycker sig se något skumt så bryter dom helt sonika upp låsen. Ett alternativ är att inte låsa väskan, vilket jag inte tycker är så kul, det andra är att själv få ta väskan till inspektionen för att kunna öppna den om så skulle krävas. Fråga vid incheckningen vart man skall gå.
En potentiell svårighet i Orlando är att det definitivt inte finns några järnafffärer i turistområdena, så en hyrbil är ett måste om det ska shoppas. Annars oxo för den delen.
Har för mej att gränsen för tullfri import är ca 200 Euro, så de flesta elverktyg klarar sig utan problem.
EDIT> Om TSA gubbarna som röntgar väskan tycker sig se något skumt så bryter dom helt sonika upp låsen. Ett alternativ är att inte låsa väskan, vilket jag inte tycker är så kul, det andra är att själv få ta väskan till inspektionen för att kunna öppna den om så skulle krävas. Fråga vid incheckningen vart man skall gå.
Redigerat:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Era bästa (efterkloka) råd och tips inför en dränering
Grund & Markarbeten -
Tips att tänka på läggning 60x60 klinker
Byggmaterial & Byggteknik -
Någon som har tips på bra byggnadsexpert/arkitekt i Stockholm?
Referenser Hantverkare & Entreprenörer -
Ändra planlösning tips och ideer behövs. Tackar
Arkitekter, Arkitektritat & Extern design -
Kan jag bygga upp ventilationskanalen själv? Råd och tips!
Ventilation