Står inför att köpa en varmluftspistol och funderar på vad man ska satsa på. Har tittat på antingen Bosch som har både blå och gröna... Gillar ju personligen bättre dom blå än gröna eller så får det bli en Steinel?? Finns det några andra bra märken värda att fundera över??

Metabo's Varmluftpistol med digital display och steglös tempinställning. Använde en sådan när jag satte toning på bilar förr.. Då man är hyffsat beroende av att veta att man har rätt temperatur.

Ligger inte så farligt i pris om jag inte minns fel

Jag har bosch gröna med digtal inställning av tempen. Funkar mkt bra. Kostar ca 900 har ja fått för mig.

Jag har en Steinel-värsting med elektronisk tempreglering och display. Den är helt underbar till det MESTA, framför allt krympslang och liknande där tempen spelar roll. Vad den däremot inte är så bra till är att skrapa bort färg! Visst, där är flås och värme men den pistolen, liksom de flesta andra pistoler på marknaden, är så stor och klumpig. Till fönstrena funkar farsans tokgamla lilla B&D mycket bättre då den är just lätt och smidig.

Innan jag köpte min Steinel (som jag för övrigt kom över billigt begagnad) kollade jag bl.a. Biltemas lite dyrare pistol. Den var verkligen komplett värdelös vad gällde tyngdpunkten. Skulle få riktigt ont i handen om jag skrapade fönster med den.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.