Hej,

jag har tagit ner stuprören för att komma åt att måla. Nu har jag ett elände med att stänga rörsvepen som håller röret. Det är ett sk snäppsvep som man ska trycka ihop. Problemet är bara att jag inte får ihop dem med handkraft. Någon som har tips på verktyg eller metod för att få igen dem? Se bild.

Öppnat metalliskt snäppsvep avsett för att hålla fast ett stuprör utanför ett hus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

S
Har du legat i lumpen och fått lära dig hur man stoppar ett blodflöde med ett ben eller arm bortskjuten gör på samma sätt så går det ihop och snäpper i
Lite kraftigare snöre och pinne

S skutten11 skrev:
Har du legat i lumpen och fått lära dig hur man stoppar ett blodflöde med ett ben eller arm bortskjuten gör på samma sätt så går det ihop och snäpper i
Lite kraftigare snöre och pinne
Vi som inte gjort lumpen då?

Bästa svaret

S
Kalls för tryckförband , klart problem då :worried: hoppas att du kan tyda min skiss ,det fungerar klockrent
och det är en otrolig kraft i det

• Handritad skiss som visar hur man gör ett tryckförband med snöre och pinne.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Maxpayne och 4 till
  • Laddar…
S skutten11 skrev:
Kalls för tryckförband , klart problem då :worried: hoppas att du kan tyda min skiss ,det fungerar klockrent
Riktigt bra tips! Har kämpat med samma sak, men kom inte på något så bra

Oljefilterverktyg om det når runt?

S
Är inte säker på att den är bra , blir stora märken av den , men annars en bra ide :) för att klämma ihop

S skutten11 skrev:
Är inte säker på att den är bra , blir stora märken av den , men annars en bra ide :) för att klämma ihop
En bandtång är lämpligare än ett oljefilterverktyg.
https://www.ridgid.eu/se/sv/remtaenger

• Gilla
Klasklättermus och 1 till
  • Laddar…
S skutten11 skrev:
Tack för tipset skutten11. Det visade sig inte vara så svårt att med handkraft stänga dem MEN det är viktigt att röret går helt parallellt med svepet. Det är lätt hänt att den går lite snett eller inte kommer ända bak och då är det omöjligt.

I vissa fall kan man då använda din metod för att tvinga in röret rätt. Praktiskt om man är högt upp och inte kan få bra stöd.

Mvh
Sebastian

• Gilla
skutten11
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.