2 780 läst · 4 svar
3k läst
4 svar
Tips på spikrak klyvning
Hej!
Jag ska klyva massor med plywood. Har precis investerat i en ny kap och gersåg så det är inte läge att köpa någon klyvsåg. Kom med tips på hur jag skulle kunna gå till väga?
Har bara en Makita cirkelsåg, och har inte lyckats hitta någon styrskena till den. Funkar det verkligen att klyva "spikrakt" med skena?
Mvh Hasse
Jag ska klyva massor med plywood. Har precis investerat i en ny kap och gersåg så det är inte läge att köpa någon klyvsåg. Kom med tips på hur jag skulle kunna gå till väga?
Har bara en Makita cirkelsåg, och har inte lyckats hitta någon styrskena till den. Funkar det verkligen att klyva "spikrakt" med skena?
Mvh Hasse
Har visserligen Festools variant, men blir det inte spikrakt även med Makitas vore det ju märkligt... Innan jag köpte min såg körde jag med egentillverkad skena. (Rak trälist) Det blev ju också rakt... Det går däremot bra mycket fortare att "ställa in" sågen med fabriksskena. Är det stora plywoodskivor som ska delas är ingen liten, lätt, billig bordssåg något alternativ... Lycka till!