276 läst · 9 svar
276 läst
9 svar
Tips på prisvärd värmepump till pool
Hej!
Jag behöver byta ut min nuvarande värmepump till poolen då den slutade fungera som den ska redan i augusti förra året. Den bara bildar is i lamellerna direkt när den startas och fläkten går aldrig igång – jag har testat att stänga av den över natten utan resultat.
Poolen är nedgrävd, 3 x 6 meter och 1,5 meter djup (ca 27 m³). Jag har fått en offert från en firma på en Premium Pro 11 för 29 900 kr, men det känns ganska dyrt. Jag har även CEE 3-pol (230V) kontaktdragning idag.
Jag undrar:
Har någon tips på en bra och prisvärd värmepump för min poolstorlek?
Är t.ex. Hydro-Pro Inverter eller Swim & Fun Inverter ett bra alternativ?
Något särskilt jag bör tänka på vid köp/installation?
Alla tips uppskattas – både kring specifika modeller och var man kan hitta bäst pris just nu!
Tack på förhand!
Jag behöver byta ut min nuvarande värmepump till poolen då den slutade fungera som den ska redan i augusti förra året. Den bara bildar is i lamellerna direkt när den startas och fläkten går aldrig igång – jag har testat att stänga av den över natten utan resultat.
Poolen är nedgrävd, 3 x 6 meter och 1,5 meter djup (ca 27 m³). Jag har fått en offert från en firma på en Premium Pro 11 för 29 900 kr, men det känns ganska dyrt. Jag har även CEE 3-pol (230V) kontaktdragning idag.
Jag undrar:
Alla tips uppskattas – både kring specifika modeller och var man kan hitta bäst pris just nu!
Tack på förhand!
Vet inte om det fortfarande är samma märke men hade en mindre variant härifrån som snurrat på sedan 2014.
https://primastarpool.se/poolvarmepump/
https://primastarpool.se/poolvarmepump/
Var i landet bor du?P-hus skrev:
Hej!
Jag undrar:
Tack på förhand!
Jag tänker på TS Comfort i Nykvarn. De jobbar mest med luftvärmepumpar men har även ett par poolvärmepumpar i sortimentet för bra pris. Normalt jobbar de bara i södra Stockholm men för poolvärmepumpar står det att man kan få de utkörda i hela "StorStockholm". https://comfortab.se/installation/
Tack för tipset! ska kolla med dem!J Josth skrev:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Slutet på värmepumpar, elberedare är prisvärda
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
Poolvärmepump tips?
Pool -
Tips på bra och prisvärda fönsterfirmor
Fönster & Dörrar -
Tips på kunnig Servicetekniker för Nibe värmepumpar i Göteborgsregion?
Värmepumpar -
Tips på prisvärd garageport
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus