Jag behöver en nivålist som tar upp 30 mm nivå mellan ett klinkergolv och flytande parkettgolv.

Det tycks vara svårt att hitta en nivålist för 30 mm höjdskilllnad. Tips om vem som säljer sådan, gärna i ek men aluminium funkar också ?

Hur monterar man listen; Fastsättning i det stumma klinkergolvet eller i det något rörliga flytande parkettgolvet? :confused:

Det rör sig om en dörröppning utan dörr, med bredd 900 mm.

Redigerat:
30 mm är ju ganska mycket.
Skulle det vara en lösning att lägga en planhyvlad bit under en tunnare nivålist?
Alternativt kanske man skulle kunna en högre tröskel och fräsa bort/spåra ur på undersidan?
En bredare tröskelplatta i aluminium kanske också skulle fungera?

• Gilla
roland53
  • Laddar…
GoForIt skrev:
30 mm är ju ganska mycket.
Skulle det vara en lösning att lägga en planhyvlad bit under en tunnare nivålist?
Alternativt kanske man skulle kunna en högre tröskel och fräsa bort/spåra ur på undersidan?
En bredare tröskelplatta i aluminium kanske också skulle fungera?
Jag var inne på ungefär samma tankar, men problemet tycks att hitta materialet.

Den lokale bygghandlaren har bara alu- och eklister/trösklar som bygger 15-20 mm och det tycks vara svårt att hitta på internet också.

Trösklar tycks finnas i 900 bredd som skulle kunna byggas på med planhyvlat virke, men min bredd är 970 mm så det gick inte så bra Heller.

Jag vet att snickare som sysslar med bostadsanpassningsbidrag har tillgång till lite bredare alu-profiler men det tycks inte finnas ute i allmänna handeln. :(

Lundbergs har tröskelplattor i både 100 och 120 mm bredd.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.