Jag har precis blivit husägare. :)
Ett av våra badrum är jättetråkigt. Vitmålade väggar och rutigt golv från 80-talet någon gång. Detta rum ska naturligtvis renoveras så småningom, men det står inte särskilt högt upp på prioriteringslistan. (Det finns ju en del att göra...) I väntan på det vill jag göra nånting med badrummet, och då gärna piffa till med lite rolig färg. Tänkte att jag skulle kunna vara lite vågad, eftersom jag ändå ska göra om det "på riktigt" om några år.

Någon som har lite tips på rolig färg, något roligt mönster eller någon rolig effekt?
 
En enkel grej kan vara att måla tre väggar i en färg och sedan måla en fjärde vägg som fondvägg, i en annan färg.

Jag skulle satsa på någon kul stark färg som fondvägg, och resten i kanske ljusgrått eller ljusblått. Något så att man vaknar på morgonen :).
 
låter bra
 
Idag kom jag på att jag kanske ska satsa på något kul golv med häftigt mönster och starka färger. Så kan man måla väggarna i någon färg som finns i golvet. Kanske oxå göra en bård i samma mönster som i golvet. Någon som har någon bild på ett roligt golv? (Eller tapet/väggfärg?) ::)

Jag är helt klart inne på någon stark färg iaf.
 
Här hittar du en del färgstarka tapeter. Inte så dyra och det ska tydligen inte vara några problem att få dem att skicka till Sverige. Vissa kan man nog bli lite väl snurrig av om man kommer in i badrummet lite för trött på morgonen..

http://www.5qm.de/neo.html

Golvet är kanske inte lika lätt att göra nåt åt lite billigt i ett badrum då det ska vara tätskikt och saker. Annars har Tarkett en del färgstarka plastmattor. Våtrumsmattorna är tyvärr skittråkiga däremot.
 
Hej!

Vårt badrum är ca 8 kvm, långsmalt m ett mindre fönster. Svart klinkersgolv (skifferkopia), matt vitt väggkakel och SVART tak :surprised:.  Fönsterfodret målade vi oxå svart och badrumsinredningen är i björk. Detta har vi piffat upp med en färgrikt och mönstrat insynskydd i fönstret samt badrumsmatta, handukar och "piffpiffi" klargrönt. Mkt nöjd med resultatet!

Mvh Lerum
 
Det kanske skär sig mot det rutiga golvet, men en fondvägg med ränder kan ju pigga upp!


 
Tack för alla bra tips! Svart TAK låter klart intressant! Du har inte någon bild så man kan få se hur det ser ut??

Sen har jag en dum fråga om golv. (Jag är ju som sagt nybliven husägare och total nybörjare på sånt här.) Funkar det att lägga en plastmatta ovanpå den som finns utan att fixa med tätning? Om den nya mattan inte håller mer än ett par år gör det ju inget, eftersom det ändå ska göras om "på riktigt" om ett tag. Frågan är om det kan bli skador på själva golvet??
 
-nila- skrev:
Svart TAK låter klart intressant!
Flügger här i stan hade innan ett tak i en riktigt härlig mörk djup kornblå färg och illepillegula väggar. Superhäftigt! Så satsa helt klart på en kul färg i taket!
 
Hej Nila!

Jag är inte helt 100 på hur man skickar med en bild i meddelandet, men om jag inte minns fel så finns en bild på ett svart tak i Alcros broschyr med måleritips för badrum.

Mvh Lerum

P.S Takfärgen från Alcro heter Lakrits
 
Okej, tack för tipset. Får kolla där efter bild.
 
-nila- skrev:
Funkar det att lägga en plastmatta ovanpå den som finns utan att fixa med tätning? Om den nya mattan inte håller mer än ett par år gör det ju inget, eftersom det ändå ska göras om "på riktigt" om ett tag. Frågan är om det kan bli skador på själva golvet??
Under en plastmatta har jag för mig att man inte behöver lägga någon tätning ens "första gången" så jag tror inte att du behöver göra detta om du väljer att lägga en plastmatta på en annan.
 
Det låter ju super. Känns som ett relativt enkelt sätt att förändra så att det gör stor skillnad. :) Vårt nuvarande golv är dessutom superfuuult!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.