Vi har precis köpt en ny lägenhet. Det är en fin byggnad från 1910 med stora spröjsade fönster i samtliga rum. Dessvärre ligger det hemska laminatgolv i samtliga rum. Vi vill gärna försöka återställa så mycket det går av ursprungscharmen så som jag ser alternativen:

*Bryta upp laminatgolvet, hålla tummarna att orginalplankgolvet finns kvar och att det inte är allt för stora glipor i det

*Köpa och lägga nytt massivt furugolv, behandlat, gärna vitpigmenterat

Lutar mer mot alternativ 2, så har ni tips på bra leverantörer av massiva furugolv? Vi prioriterar kvalite framför lågt pris!
 
Kan rekommendera DalaFlodas borstade med vitlaserad hårdvaxolja. Finns i olika tjocklekar.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Rickard.
Jag gillar personligen Baseco, inte för att jag har en rättvis jämförelse mot konkurrenterna men jag har vi ett par tillfället trippat omkring på sågverket i Sorsele och skulle inte dra mig från att köpa av dom.
 
S Småbrukaren skrev:
Kan rekommendera DalaFlodas borstade med vitlaserad hårdvaxolja. Finns i olika tjocklekar.
Rickard. Rickard. skrev:
Jag gillar personligen Baseco, inte för att jag har en rättvis jämförelse mot konkurrenterna men jag har vi ett par tillfället trippat omkring på sågverket i Sorsele och skulle inte dra mig från att köpa av dom.
Tack! Ska spana in dessa!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.