270 läst · 3 svar
270 läst
3 svar
Tips på bra tillverkare av massiva furugolv?
Vi har precis köpt en ny lägenhet. Det är en fin byggnad från 1910 med stora spröjsade fönster i samtliga rum. Dessvärre ligger det hemska laminatgolv i samtliga rum. Vi vill gärna försöka återställa så mycket det går av ursprungscharmen så som jag ser alternativen:
*Bryta upp laminatgolvet, hålla tummarna att orginalplankgolvet finns kvar och att det inte är allt för stora glipor i det
*Köpa och lägga nytt massivt furugolv, behandlat, gärna vitpigmenterat
Lutar mer mot alternativ 2, så har ni tips på bra leverantörer av massiva furugolv? Vi prioriterar kvalite framför lågt pris!
*Bryta upp laminatgolvet, hålla tummarna att orginalplankgolvet finns kvar och att det inte är allt för stora glipor i det
*Köpa och lägga nytt massivt furugolv, behandlat, gärna vitpigmenterat
Lutar mer mot alternativ 2, så har ni tips på bra leverantörer av massiva furugolv? Vi prioriterar kvalite framför lågt pris!
Hobbysnickare
· Västra Götaland
· 927 inlägg
Kan rekommendera DalaFlodas borstade med vitlaserad hårdvaxolja. Finns i olika tjocklekar.
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 6 361 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 6 361 inlägg
Jag gillar personligen Baseco, inte för att jag har en rättvis jämförelse mot konkurrenterna men jag har vi ett par tillfället trippat omkring på sågverket i Sorsele och skulle inte dra mig från att köpa av dom.
S Småbrukaren skrev:
Tack! Ska spana in dessa!Rickard. skrev:
Liknande trådar
-
Tips sökes på bra tillverkare av svarta PVC-fönster
Fönster & Dörrar -
Tips på tillverkare av skjul/friggebod
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Vilken hustillverkare ska man välja? Tipsa gärna!
Hustillverkare -
Tips på Attefallshustillverkare - totalentreprenad sökes
Hustillverkare -
Tips på fönstertillverkare för tunna träfönster
Fönster & Dörrar