B
Någon som kan tipsa mig om det? Prisklass 500-1000:- (om man nu kan få något bra för det?)
/Balthazar

Jag rekommenderar att kolla Blocket, där går rätt ofta "proffskapare" från Sigma och liknande tillverkare. Köpte själv en dito på Blocket för några hundringar.

En vanlig Sigma kostar väl runt 700 ny om jag inte missminner mig. Bra kvalitet och fungerar utmärkt.

Jag skulle tveklöst rekommendera en Montolit Masterpiuma. Bättre skärare har jag aldrig ägt, eller provat.
Däremot så lär du få leta efter en begagnad då en ny landar på ca 2200:- + moms.

• A03MP50.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Nu blev jag sugen på att köpa en ny skärare. :)

Ja, den är mullig. Jag trodde aldrig att det skulle vara så stor skillnad jämfört med min Sigma.
En säljare körde en demonstration med en större modell än min, och strimlade upp en 60 cm granitkeramik i encentimeters remsor utan problem.

Att man trycker handtaget ifrån sig istället för att dra det mot sig avlastar handlederna märkbart. Det finns även en gummimatta att lägga på bordet som man använder när man ska skära mosaik, men den har jag inte fått tillfälle att prova än.

http://www.montolit.com/schedaprod.aspx?fam=A03MP50

• 58.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.