Till helgen skall vi riva ett gammalt sommarhus.
Det torde vara lämpligt att utrusta sig med en tigersåg.
Detta är det enda användartilfället jag kan se under lång tid framöver. Således inriktar jag mig på ett muskedunder från, Harald Nyborg/ Clasohlson/ Rusta /Biltema etc.
Vad skall jag titta efter inför köp?
Har någon erfarenheter från dylika grejor?

/Dadid

Den Ferm jag köpte på Jula för något år sedan fungerar klanderfritt. 3 års garanti dessutom.

Hyr en värsting istället!
/thrax

Att hyra en bör i runda slängar kosta som att köpa en billighetsprodukt.
Underlättar den mitt jobb så mycket gentemot den billiga produkten att det är smartare att hyra??

/Dadid

näe.

Jag har använt både Dewalt och Bruksbo och inte märkt någon större skillnad, men då var Bruksbon ny, jag vet inte hur den fungerar efter lång användning. Jag skulle köpa en engångsmaskin och eventuellt köpa bättre sågblad, där lär du märka skillnad!

/Johan

har den pendelfunktion på bladet biter den bättre. annnars är det hugget som stucket om du ska hyra eller köpa.

Köp en billig motorsåg. Jag rev en stuga på ca 40 m2 i höstas, tigersågen var värdelös. Jag köpte en billig stiga motorsåg, kedjeslip och extra kedja. Jobbet blev dessutom rätt roligt.
/P

Skumt.
Har idag på lunchen sonderat marknaden.
Bruksbo, var lite klen
PowerCraft, är en riktig klumpeduns, men verkade odödlig.
Selecta, var smäckig.
Co/Tech, gav det bästa intrycket, men liksom de övriga saknade den pendling!!!
Co/Tech har även en liten ful rackare på 600w som har pendling. Är det rent av den jag skall välja?

/Dadid

Jag har en powercraft och den fungerar hur bra som helst.
Jag har sågat av stockar och tegelsten med den och ännu så har den inte protesterat något. Har satsat på bra blad och har provat lite olika. Avråder från aeg blad dom har inte fungerat så bra för mig.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.