Jag behöver slipa mina golvplankor innan jag lägger dom på plats. Är det någon som kan tipsa om en lite större bandslip?
Jag har en Bosch PBS 75 idag, men den är lite för liten och jag tror inte den skulle överleva 200 kvadratmeter... Dessutom är autocentreringsfunktionen trasig på den så den behöver reparation innan användning...
Det måste väl finnas handhållna maskiner med lite bredare band, typ 100 mm gjorda för lite tuffare användning?
Jag har en Bosch PBS 75 idag, men den är lite för liten och jag tror inte den skulle överleva 200 kvadratmeter... Dessutom är autocentreringsfunktionen trasig på den så den behöver reparation innan användning...
Det måste väl finnas handhållna maskiner med lite bredare band, typ 100 mm gjorda för lite tuffare användning?
Vore det inte smidigare att hyra/köpa en proffsgolvslip och slipa brädorna efter golvläggning istället för att ta en bräda i taget? Då får du ju ett jämnt golv på plats. Annars kan det vara svårt att slipa lika mycket på varje bräda.
Hej @useless!
Är det inte en satineringsmaskin som du egentligen behöver för att snygga upp golvbrädorna?
Jag har en med 100mm bredd på trissorna. Vill du låna så går det bra. Jag kan ordna upphämtning i Uppsala.
Dag
Är det inte en satineringsmaskin som du egentligen behöver för att snygga upp golvbrädorna?
Jag har en med 100mm bredd på trissorna. Vill du låna så går det bra. Jag kan ordna upphämtning i Uppsala.
Dag
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ja, en sån maskin skulle nog lösa en stor del av jobbet. Lamellrullarna var lite dyra, men de kanske räcker länge?stigen skrev: