Jag har n gammal garageuppfart som består av gammalt grus och kullersten. Hela uppfarten är sönderkörd av grävare och dylikt och nu är det dags för att börja planera vad vi skall göra med den. Själv uppfarten är rak på ca, 2,5 x 16m.

Jag har aldrig gjort något sådant här tidigare och skulle tacksamt ta emot alla tips o funderingar på hur man går till väga och hur jag enklast skall kunna få en snygg uppfart. Min tanke har varit att ta bort all kullersten och sedan ha en hel grusad uppfart, tänkte isåfall ha en större grusat område framför huset också och den är väl på 3 x 8m.

Är det någon som har en uppfattning på vad det skulle kunna kosta att göra detta? Förstår att det är svårt att ge ett pris på, men en väldigt grov uppskattning skulle vara till stor hjälp.

Bortsett från att jag tycker "större grusade områden" låter trist måste du först bestämma dig om ytan ska vara körbar för personbil eller till om med för lastbil. Kostnaden ökar med kraven på bärkraft.

Stor del av kostnaden blir det man betalar för maskiner och transport. Det blir alltså inte mycket billigare att köra bort och deponera kullersten än att skaffa hem nytt grus.

Priset? Kanske 10-20 Kkr för körbart bärlager, om vi inte talar om leråker.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.